بین‌الملل 16:18 - 06 آذر 1393
یکی از دادگاه‌های ترکیه پوشش خبری درباره تحقیقات پارلمانی در زمینه اتهامات فساد علیه چهار وزیر سابق این کشور را ممنوع کرد؛ اقدامی که مخالفان آن را برابر با حمایت از دزدان تلقی می‌کنند.

ترکیه پوشش خبری درباره فساد وزرای سابق را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه این رسوایی فساد را نقشه‌ای برای سرنگونی خود توصیف کرد. دادگاه‌ها از آن زمان به بعد پرونده‌ها از جمله آن‌هایی که علیه پسران سه تن از وزرا و تاجران نزدیک به اردوغان بودند را کنار گذاشتند.

در حکم صادر شده از سوی این دادگاه آمده است که این ممنوعیت برای حفاظت از حقوق فردی وزرای سابق اقتصاد، کشور، امور اتحادیه اروپا و محیط‌ زیست صورت گرفته است.

در مه سال جاری میلادی یک کمیسیون پارلمانی برای بررسی پرونده‌های دادستان‌ها که این وزرا را به سوء‌استفاده از قدرت متهم کرده بودند، تشکیل شد.

این کمیسیون در ژوئیه سال جاری میلادی نخستین نشست خود را برگزار کرده و قرار است تا 27 دسامبر سال جاری میلادی به کار خود پایان دهد.

انجمن روزنامه‌نگاران ترکیه این ممنوعیت را یک سانسور دانسته و کمال قلیچدار اوغلو، رهبر مخالفان جمیل چیچک، رییس پارلمان را به پیگیری این ممنوعیت متهم کرد.

وی در نشست حزبی در استانبول گفت: از کی تا حالا پارلمان نقش حفاظت از دزدان را ایفا می‌کند!

در همین حال برخی رسانه‌ها متعهد نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن این دستور شده‌اند.

اردوغان این تحقیقات را بخشی از یک کودتای قضایی توسط فتح‌الله گولن، روحانی مستقر در آمریکا دانسته است که نفوذ بسیاری در قوه قضاییه و اداره پلیس دارد. در همین حال فتح‌الله گولن دست داشتن در این تحقیقات را رد کرد.

انتهای پیام


5284712
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مهندسی معکوس ابزاری قدرتمند در زمینه جنگ و درگیری است، زیرا می‌توان از آن برای تحلیل و درک فناوری‌های پیچیده دشمن و استراتژی‌های آن استفاده کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فعال سیاسی آمریکایی در تحلیل پاسخ ایران به اسرائیل گفت دفاع ایران قدرت امپریالیستی غرب را پوچ کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آنروا اعلام کرد رژیم صهیونیستی با تلاش بدخواهانه‌ای سعی دارد به کار آنروا در غزه پایان دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی عضویت کامل فلسطین در این نهاد، آمریکا درحال کارشکنی در این خصوص برای جلوگیری از عضویت فلسطین است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افسر اطلاعاتی سابق نیروی دریایی آمریکایی گفت: ایران با عملیات اخیر نشان داد هر زمان بخواهد می‌تواند ضربات راهبردی را از حیث نظامی به رژیم اسرائیل وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه انگلیسی گزارش داد با توجه به سرنوشت پدافند هوایی اوکراین، می‌توان گفت اسرائیل هم در درازمدت قادر به حفظ توان کنونی پدافند هوایی خود نیست و بالاخره در برابر انبوه موشک‌های بازیگران منطقه کم می‌آورد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا ادعای رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین‌المللی نیست را رد و تاکید کردند که (رژیم) اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در رفح واقع در جنوب غزه، هشت نفر شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس، به سران اسرائیل هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است