گوناگون 09:35 - 06 بهمن 1398

«درآمدی بر نقد قوه حکم کانت» ترجمه و منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، «درآمدی بر نقد قوه حکم کانت» تألیف داگلاس برنهام با ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی به همت نشر نی منتشر شد.

فهرست کتاب عبارت است از:

دیباچه

تذکر درباره اختصارات و نسخ

مقدمه. عقبه مسائل نقد قوه حکم

۱. خصوصیات حکم زیباشناختی

۲. غایت مندی و هماهنگی در احکام

۳. امر والا

۴. هنر، نبوغ و اخلاق

۵. نقد قوه حکم غایت شناختی

پی نوشتها

اصطلاحات

منابع

نمایه

مترجم در دیباچه این اثر می‌نویسد: غالباً می‌گویند ایمانوئل کانت بزرگترین فیلسوف از زمان یونان باستان است. مسلماً فلسفه او طی دویست سال گذشته سلطه تام و تمام داشته است، بدین معنا که تأثیرش همه جا دیده می‌شود، هر چند امروزه اندک اند فیلسوفانی که به معنای اخص کانتی شمرده شوند. به علاه این تأثیر بر حوزه‌های مختلف فلسفه از جمله معرفت شناسی، متافیزیک، فلسفه علم، زیباشناسی، اخلاق، سیاست، دین و تاریخ سایه افکنده است.

نقد قوه حکم که نزدیک اواخر قرن هجدهم و در میانه دهه ششم حیات کانت نوشته شده، به طرقی مهم و مدون به همه این موضوعات می‌پردازد. با این همه این کتاب تا همین اواخر نادیده گرفته می‌شد و حتی در این روزگار نیز که تا حدودی در کانون توجه قرار گرفته غالباً به شکل گزینشی خوانده و تدریس می‌شود.

این کتاب مقدمه‌ای است بر نقد قوه حکم، اما برای خوانندگانی نوشته شده که با فلسفه و تاریخ اندیشه کمابیش آشنایند. هدف همانا شرح کلیت نقد قوه حکم است، البته شرحی که نه تقلیل گرایانه است و نه باب روز و این اثر را همان گونه که هست، در بستر کلیت فلسفه کانت جای می‌دهد.

«درآمدی بر نقد قوه حکم کانت» تألیف داگلاس برنهام با ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی به همت نشر نی در ۲۹۴ صفحه به بهای ۴۵,۰۰۰ تومان منتشر شد.


10362271
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است