اقتصادی 11:46 - 29 مرداد 1393
بانک مرکزی اعلام کرد
تورم مسکن در سه ماهه ابتدایی سال جاری 2.3 درصد افزایش یافت.

تورم مسکن اجاری به 20.9 درصد رسید/ افزایش شاخص در کلیه استان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری به 148.1 رسید که نسبت به سه ماهه قبل حدود 2.3 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل به 18.9 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که شاخص بهای مسکن در دوازده ماهه منتهی به خردادماه نسبت به دوازده ماه منتهی به خردادماه 1393 حدود 20.9 درصد افزایش یافته است.

شاخص بهای مسکن اجاری در استان‌های مختلف

بنابر اعلام بانک مرکزی شاخص بهای مسکن در سه ماهه اول 1393 نسبت به سه ماهه قبل در کلیه استان‌ها افزایش یافت.

بر این اساس بیشترین میزان افزایش متعلق به استان هرمزگان 5.5 درصد و استان‌های آذربایجان غربی با 5.2 درصد و ایلام 3.9 درصد بوده است.

در عین حال کمترین میزان افزایش مربوط به خراسان جنوبی و کرمانشاه هر یک با 0.8 درصد بود و استان‌های سمنان با 1.1 درصد و خراسان شمالی با 1.2 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین شاخص بهای مسکن اجاری در استان تهران حدود 1.9 درصد افزایش یافت.

تورم مسکن اجاری در شهرهای بزرگ

این شاخص در سه ماهه اول سال 1393 به 147.7 رسید که نسبت به سه ماهه قبل 2.2 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 19.1 درصد افزایش دارد.

براین اساس شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای بزرگ در 12 ماهه منتهی به خرداد‌ماه سال جاری نسبت به 12 ماهه خرداد‌ماه سال 1392، 21.3 درصد افزایش یافته است.

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط

بنابراین گزارش، شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط در سه ماهه ابتدایی سال 1393 به 146.6 رسید که نسبت به سه ماهه قبل حدود 2.5 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 17.2 درصد افزایش دارد.

براین اساس، تورم مسکن اجاری در شهرهای مختلف به 19.1 درصد افزایش یافته است.

تورم مسکن جاری در شهرهای کوچک

شاخص بهای مسکن جاری در شهرهای کوچک در سه ماهه اول سال 1393 به 156.7 رسید که نسبت به سه ماهه چهارم سال 1392 معادل 3.4 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 26.3 درصد افزایش داشته است.

بنابراین تورم 12 ماهه در مسکن اجاری در شهرهای کوچک به 22.2 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام


4519497
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است