علمی فناوری 21:13 - 10 آبان 1392
با معرفی گوشی هوشمند نکسوس5 ، گوگل رسما جدیدترین سیستم عامل خود موسوم به آندروید 4.4 یا همان کیت کت را نیز معرفی کرد.

ویژگی های سیستم عامل آندروید 4.4: کیت کت

 

در این مقاله سعی می کنیم مهمترین ویژگی هایی که در کیت کت ایجاد شده را توضیح دهیم:

Translucent UI

آنچه در رابط کاربری مشاهده می کنید صرفا یک لایه سفید اضافه شده به صورت "کد رنگ" نیست بلکه برای شفاف شدن صفحه و نیز وال پی پر، تغییرات قابل ملاحظه ای در پس زمینه ایجاد شده است.

کیت کت

بعلاوه، با آیتم Chromium WebView برای مرورگران وب به صورت تمام صفحه ویژگی های جدید در نظر گرفته شده است. بدان معنی که روی موتور جاوااسکریپت (V8) ویژگی های اچ تی ام ال 5 روی کروم تعبیه شده و نسخه های کیت کت می توانند از آن استفاده کنند.

Emoji (تصاویر گرافیکی معنادار مخصوصا برای ایمیل) روی کیبورد آورده شده تا کاربرپسند تر شود.

کیت کت





Low-end devices brought into the fold

قدیمی ترین و جدیدترین ابزارهای آندرویدی بر اساس تعاریف مندرج در کیت کت (New API) از 512 مگ رم بیشتر نیاز ندارند و این بدان معناست که همه ابزار می توانند از امکانات سیستم عامل جدید بهره مند شوند و توسعه گران نرم افزاری بر اساس رم 512 اپ های خود را بهینه کنند.

 

NFC payments for all

شبیه سازی کارت اعتباری یا HCE در کیت کت به کاربر اجازه می دهد با یک دستگاه دارای اتصالات NFC برای پرداخت الکترونیکی سازگاری پیدا کند. برنامه های پرداخت الکترونیکی از طریق HCE راحت تر اجرا شده و هر نوع کارت هوشمند را با سیستم سازگار کرده و عمل پرداخت را انجام می دهد.

اپ پرداخت نیز در کیت کت مانند سیستم کارت خوان اعتباری عمل کرده و از عهده هر نوع نقل و انتقال مالی بر می آید.

کیت کت





Low Power Sensor Batching

توانایی مصرف انرژی پایین در چارچوب نرم افزاری کیت کت تعریف شده و از طریق حسگر سخت افزاری تسک ها و وظایف در حال انجام دستگاه را بهینه سازی می کند.بنابراین با سازگاری با حسگرهای جدید عمر باطری را افزایش می دهد. این حسگر برای انجان امور ورزشی و فیتنس نیز کاربرد خاص خود را دارد. در حال حاضر فقط با نکسوس 5 کار کرده و در آینده با سایر سازندگان و شرکا برای توسعه این حسگر مذاکره خواهد شد.

کیت کت





Full-screen Immersive Mode

نمایش تمام صفحه برنامه بدون وجود کلیدهای مرتبط با اپ در کیت کت طراحی و اجرا شده است.با قرار دادن انگشت دست روی صفحه منوهای مورد نظر ظاهر و قابل استفاده می شود، در غیر این صورت حالت تصویری فول به صورت دیفالت قابل استفاده است.





Screen recording

برنامه رکورد و ضبط از روی انچه روی نمایشگر در حال اتفاق است، ویژگی جدید تعریف شده در کیت کت است که برای تهیه کنندگان اپ و نیز توسعه دهندگان نرم افزاری مناسب به نظر می رسد. با کد موسوم به SurfaceView.SetSecure اپ سازندگان در پس زمینه تاریک شده تا در امر کپچر کردن خللی پیش نیاید.

 

System-wide Closed-Captioning

کاربران علاقمند به خواندن متن اهنگ هنگام پخش خود آهنگ با کیت کت می توانند کپشن را فعال کرده و متن آهنگ را بخوانند. البته بستگی به عرضه کننده موسیقی و کپشن دارد و گوگل از تهیه کنندگان خواسته تا به صورت دیفالت این منو را فعال کنند تا کاربر بتواند چنین امکاناتی را نیز حین خوانده شدن صوت، برای خود داشته باشد. متن با رنگ سفید و پس زمینه مشگی است. نوع زبان و سایز فونت نیز قابل تعریف توسط کاربر خواهد بود.

Always Listening with "OK Google"

توسعه هوش مصنوعی و اپ OK Google را فعلا می توان در نکسوس 5 دید که از طریق دریافت فرمان های صوتی کارهای مختلفی را برای کاربر انجام می دهد.

"اوکی گوگل" روی صفحه اصلی ظاهر و فعال است و با شبیه انچه در موتو ایکس و عینک گوگل دیده ایم، است. مشابه ان را در ال جی جی 2 نیز دیده ایم. کوآلکوم روی پردازنده اسنپ دراگون و سیستم موسوم به snapdragon Voice Command در حال توسعه این فناوری است.

Cloud Print

از دو طریق وای فای و نیز کلود پرینت، و eprint اچ پی می توان این سرویس را روی کیت کت داشت و از خدمات پرینتینگ آن استفاده نمود.

 

Cloud Save

ذخیره فایلها و سازگاری با اپ هایی مانند QuickOffice را می توان در کیت کت داشت. دسترسی به فایلها از روی هر دستگاهی در هر کجا از دیگر ویژگی های ان به شمار می رود.

 

Built-in IR-blaster technology

فناوری استفاده از پورت اینفرارد که در گوشی هایی ماند گلکسی اس 4 و اچ تی سی وان بکار گرفته شده و حالا در کیت کت روی هر گوشی با قابلیت اینفرارد جواب می دهد.

فعلا نکسوس 5 دارای سیستم عامل کیت کت  بوده و به زودی نکسوس4، نکسوس 10 و بعد اچ تی سی وان و گلکسی اس 4 بدان مجهز خواهند شد. البته از امروز به روز رسانی به کیت کت آغاز شده و برخی قطعات نرم افزاری قابل دستیابی است.

 

 

منبع: اسلش گی یر

56502 

 


2018863
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است