گوناگون 14:10 - 04 تیر 1397

ضرورت ارتقای سهم وقف در تولید علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام محمدی پیش ازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغ کشور  با اشاره به ارتقای سهم وقف در تولید علم و فناوری تصریح کرد: وقف باید به سمت نیازهای روز جامعه از جمله علم و فناوری سوق یابد.

وی با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری  پیرامون کارکردهای وقف در حوزه های  اجتماعی و اقتصادی است، گفت: باید تلاش کرد بیش از گذشته مقوله وقف تبیین و تبلیغ شود.

وی بابیان اینکه مردم برای ترویج وقف باید تشویق شوند، گفت: در برخی از احادیث و روایت نیز به موضوع وقف و موقوفات توجه اساسی شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وقف را از مصادیق انفاق برشمرد و افزود: وقف در دوران حکومت‌های ظالم گذشته مهجور بوده است و یکی از برنامه‌های استعمار از بین بردن موقوفات است زیرا موقوفات پشتوانه اقتصادی دین به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: یکی از اهداف اصلاحات ارضی در حکومت سابق این بود تا موقوفات را از بین ببرند و یکی از اقدامات اساسی بعد از انقلاب اسلامی  این بوده تا موقوفات به حالت قبل برگردد و احیا شود.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: ارتقای سهم وقف و امور خیریه در تولید علم و فناوری امری بسیاری مهم بوده که اقتصاد کشور را تقویت می‌کند و سیاست دولت نیز براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بنا شده است.

وی وقف جمعی را از دیگر مصادیق وقف برشمرد و گفت: جمعی از مردم به صورت مشارکتی می توانند وقتی را نظیر عقد وکالت، عقد صلح و غیره انجام دهند و سازوکارهای قانونی آن انجام شده است.

وی افزود: به عنوان در استان مرکزی برای درمان بیماران تالاسمی مشکل داشتیم و خوشبختانه با وقف جمعی بیمارستانی ساخته شده است.


9822268
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است