استانی 12:25 - 18 اسفند 1399
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با معلمان منتخب آذربایجان شرقی؛
ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر آموزش و پرورش از ایجاد قسمت ویژه‌ای در اپلیکیشن شاد با عنوان گفت‌وگو با وزیر خبر داد.

امکان "گفت‌وگو با وزیر" در نرم افزار شاد ایجاد می‌شود

محسن حاجی میرزایی در نشست با معلمان منتخب استان در محل باشگاه فرهنگیان تبریز، با تبریک بعثت رسول اکرم (ص)، گفت: پیامبر رحمت صاحب بهترین اخلاق و نیکوکارترین رفتار بودند و تعالی اعتلای روح و روان و پیشرفت جامعه، در سایه همت معلمان که شغل انبیا را در پیش گرفته‌اند، ممکن می‌شود.

وی، معلمان را جزو ممتازترین و برجسته‌ترین اقشار جامعه و گروه‌های مرجع و مورد اعتماد و احترام جامعه برشمرد و افزود: نقشی که معلمان ایفا می‌کنند سازگارترین و هماهنگ‌ترین نقش با فلسفه خلقت است.

وی با بیان اینکه مسئول آگاهی و یادگیری و توانمند سازی جامعه معلمان هستند تا مردم را برای زندگی بهتر تجهیز کنند، تاکید کرد: شغل معلمی غنی‌ترین و پربارترین شغل جامعه است.

حاجی میرزایی در ادامه تشریح کرد: معلمان مسئولیت پرورش خود انسان را بر عهده دارند و این یک ارزش و شرافت ذاتی است.

وی افزود: همه پیشرفت‌ها و دستاوردها متکی بر انسان است و پیشرفت و تربیت این انسان مرهون نقش آفرینی معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش، معلمی را یک موهبت الهی عنوان کرد و بر نقش ماندگار معلم در دوران شکل گیری رفتار و شخصیت انسان در تمام عمر تاکید کرد.

نیازمند خلاقیت بدیع در آموزش و پرورش هستیم

وی با بیان اینکه امروز نظام آموزشی در معرض یک بحران جهانی قرار گرفته و موضوع ماموریت معلمان و فلسفه وجودی ما با چالش رو به رو شده است، همه فرایندها و روش‌های گذشته را فاقد کارایی دانست و افزود: امروز ما نیازمند خلاقیت بدیع هستیم.

وی بیان کرد: ویژگی و قابلیت معلمان در عصر جدید مورد داوری همه جانبه قرار گرفته و ظرفیت‌ها برای بروز و ظهور  استعدادهای معلمان فراهم شده است.

حاجی‌میرزایی با تعریف جامعه توانمند به‌عنوان جامعه‌ای که در شرایط بحران به سرعت موقعیت خود را پیدا و نقش آفرینی کند، گفت: تمام کارکردهای تعلیم و تربیت تحت تاثیر قرار گرفته و تلاش ما باید خلق جلوه‌ها و روش‌های جدید باشد.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، وی خاطرنشان کرد: مقصد ما تربیت دانش آموزان برای زندگی عزتمند و توانمند در جامعه بوده که این مقصد بیش از پیش مورد مخاطره قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله آموزش و پرورش نیروی انسانی و عنصر بی‌بدیل نظام تعلیم و تربیت معلم است، اضافه کرد: امنیت، آرامش و معیشت معلم برای ما اهمیت بسیاری دارد؛ بنابرین درصدد اجرایی کردن رتبه بندی معلمان براساس کیفیت کار ایشان برای افزایش انگیزش و آرامش آنها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بنیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر منابع انسانی است، گفت: اگر منابع انسانی سالم و متعهد در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم مسیر اجرایی‌سازی سند را  طی کنیم.

وی ادامه داد: در تعیین تکلیف نیروها و جذب نیروی انسانی با کیفیت پیشتاز بودیم و در شورای انقلاب فرهنگی تنها یک مسیر برای جذب و استخدام به آموزش و پرورش تصویب کردیم که از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان است.

انتهای پیام


10982353
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است