استانی 14:14 - 06 خرداد 1398
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی همدان:
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی همدان از عدم کمبود واکسن هاری که برای کنترل و درمان بیماری هاری ناشی از حیوان گزیدگی استفاده می‌شود خبر داد.

کمبودی در واکسن هاری نداریم

سید جلال‌الدین بطحائی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون هیچ نوع کمبودی نه‌تنها در واکسن هاری بلکه در دیگر واکسن‌ها نیز نداشته‌ایم و می‌توان گفت که تعداد بسیاری افراد پس از حیوان گزیدگی و مراجعه به بهداشت واکسیناسیون شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از واکسیناسیون افرادی که دچار حیوان گزیدگی شده‌اند نیز سرم شست‌وشو زخم در اختیار افراد قرارگرفته و در این حوزه هیچ مشکل و کمبودی نداریم.

بطحائی تصریح کرد: اگر بعضی از مواقع در مراکز بهداشت سرم شست‌وشو در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد علت آن کمبود سرم نیست، بلکه برخی از زخم‌ها نیاز به سرم شستشو ندارد و واکسیناسیون کافی است.

وی خاطرنشان کرد: شست‌ و شوی زخم ناشی از حیوان گزیدگی ممکن است چند مرحله به طول انجامد چراکه برخی از زخم‌های عمیق و خطرساز هستند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در پایان یادآور شد: خوشبختانه استان همدان در حوزه سلامت و واکسیناسیون کاملاً تجهیز بوده و هیچ نوع مشکل و کمبودی ندارد.

گفتنی است، هاری بیماری ویروسی است که موجب التهاب مغزی حاد می‌شود و از طریق بزاق دهان حیوان و سرایت آن به محل گازگرفتگی و زخم ایجادشده و از ماهیچه‌ها به سمت اعصاب انتهایی رفته و شروع به تکثیر می‌کند و تقریباً ویروس هاری در صورت عدم واکسیناسیون کشنده است.

انتهای پیام


10137649
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است