استانی 00:46 - 02 آبان 1393
رئیس اداره اوقاف الیگودرز:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه الیگودرز گفت: به زودی صحن حرم امامزاده محمد ابن حسن (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

صحن حرم امامزاده محمد ابن حسن (ع) آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، حجت‌الاسلام علی ارکبان پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در الیگودرز گفت: مراسم بهره‌برداری از گنبد و ضریح این امامزاده در صورت مساعد شدن وضعیت جوی با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: عملیات بازسازی محوطه حرم به مساحت 1600 متر مربع شامل سایت اداری، دارالشفای خواهران و برادران، حسینیه و زائرسراانجام گرفته و تاکنون مبلغ دو میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده که این مبلغ از محل دریافت نذورات امامزاده تامین شده و مانده بدهی به پیمانکار نیز از همین محل تامین می‌شود.

ارکبان اظهار داشت:امامزاده محمدبن حسن(ع) یکی از امامزادگان با کرامت کشور است که در 140 کیلومتری مرکز الیگودرز واقع شده و هر ساله پذیرای مشتاقان و عاشقان بسیاری از نقاط مختلف ایران است که در صورت تامین زیرساخت‌های مناسب تعداد بیشتری توفیق زیارت از این امامزاده را کسب می‌کنند.

وی متذکر شد: بر همین اساس در بازدیدی که به همراه مدیرعامل انجمن خیرین راهسازی و مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان از منطقه داشتیم، قول مساعد دادند که در سال آینده نسبت به آسفالت 40 کیلومتر باقی مانده از مسیر دسترسی به امامزاده اقدام شود.

این مسئول همچنین به پایان بازسازی آستان مقدس سید محمود در بخش ززوماهرو اشاره کردو یادآور شد: مبلغ 300 میلیون تومان توسط یکی از خیرین جهت بازسازی این امامزاده هزینه شده و بعد از دهه محرم به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه الیگودرز با اشاره به معادن موقوفه قیر بخش ززو ماهرو گفت: معادن قیر طبیعی ماهرو از جمله موقوفات این اداره هستند که در سال‌های گذشته حاصل آن توسط قاچاقچیان به خارج از کشور قاچاق می‌شد.

ارکبان بیان داشت: پیگیری‌هایی جهت احیاء این موقوفات صورت گرفته و مسئولان کشوری و استانی در اوقاف نیز از منطقه بازدید به عمل آورده و آزمایشات اولیه را انجام داده‌اند که در سال‌های آینده بهره‌برداری از این معادن در اختیار اداره او قاف و امور خیریه الیگودرز قرار می‌گیرند.


5024457
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است