گوناگون 11:45 - 01 خرداد 1396
یک متخصص پزشکی اجتماعی گفت: اگر وزارت بهداشت به سمت اصلاح طرح تحول سلامت نرود، به زودی در تمام فازها شکست می‌خورد.

طرح تحول سلامت اصلاح نشود، شکست می‌خورد

کامبیز عباچی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح تحول سلامت را نمی‌توان به این اسم خواند بلکه این طرح صرفاً طرح تحول بیمارستان هاست.

وی با بیان اینکه در زمان تصمیم‌گیری برای این طرح، راه درستی را انتخاب کرده‌اند افزود: بخش درمان بیمارستان‌ها نیاز به اصلاح داشت. بخشی از درمان‌های عجیب و غریبی که امروزه در سطح جامعه می‌بینیم مربوط به همان دوران است که هزینهٔ بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بسیار زیاد بوده و قشر کم‌درآمد جامعه توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان را نداشتند. اما امروز شاهد هستیم که افراد جامعه با کمترین هزینه در بیمارستان درمان و معالجه می‌شوند.

این متخصص پزشکی اجتماعی افزود: یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات طرح تحول سلامت، رشد تقاضای القایی است که این موضوع باعث افزایش هزینه‌های طرح و افزایش فشار به بیمه‌ها شده است.

وی تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت به سمت اصلاح این طرح نرود به زودی در تمام فازها شکست می‌خورد.

عباچی زاده در خصوص اینکه چرا در طول شش ماه مرحله مطالعاتی به نتایج دقیقی دست پیدا نکردند اظهار داشت: منابع و نظام پایدار بودجه‌ای مشخصی در وجود ندارد؛ و این موضوع در همهٔ طرح‌ها و برنامه‌های دیگر مشهود است.

وی همچنین افزود: توزیع ناعادلانه کارانه در بیمارستان سبب کاهش کیفیت خدمات شده است. مثلاً در بیمارستانی از حراست تا کادر پرستاری و جراحی برای درمان بیمار به کار گرفته می‌شوند ولی با اختلاف زیادی بیشترین کارانه را پزشک می‌گیرد و این موضوع سبب نارضایتی پرسنل بیماستان شده که نیتجه آن کاهش سطح کیفی بیمارستان هاست.


9116650
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است