اجتماعی 10:59 - 01 آبان 1396
مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده اعلام کرد
مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با استناد به آمارهای موجود گفت: تعداد دخترانی که در شهرستانهای مختلف و در سن پایین ازدواج می کنند، بین دو الی سه نفر هستند و در کل کشور حدود 43 هزار دختر زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند.

آمار بالای «فرار دختران» برای «ازدواج» نسبت به ازدواج دختران زیر 15 سال

به گزارش ایسنا، دکتر فرشته روح افزا مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به طرح افزایش سن ازدواج در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: علت اینکه چرا این فراکسیون به دنبال تصویب چنین طرحی است، مشخص نیست زیرا در حال حاضر 13 میلیون جوان در سن ازدواج داریم که موفق به ازدواج نشده اند.

وی افزود: در حال حاضر سن ازدواج دختران بالای 24 و سن ازدواج پسران نیز 27 سال است که بیش از پنج میلیون نفر از آنها را دختران و بقیه را پسران تشکیل می‌دهند.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با تصریح بر اینکه در حال حاضر مشکل ازدواج در میان جوانان وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس آمار، تعداد دخترانی که در شهرستان های مختلف، در سن پایین ازدواج می کنند، بین دو الی سه نفر هستند و در کل کشور حدود 43 هزار دختر زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند.

وی تصریح کرد: قانون باید برای حل مسئله آن 43 هزار نفر قانون بنویسد نه اینکه قانون بنویسیم که تمام جوانان را دچار مشکل کنیم. همچنین بر اساس آمار، طلاق ازدواج های بین 13 تا 18 سال پایین است .با قانونی که فراکسیون زنان در دست اقدام دارد، مانع ازدواج دختر 17 ساله‌ای که قصد ازدواج دارد، می شویم. در حال حاضر دخترانی که مایل به ازدواج بودند و به همین دلیل فرار کردند، بسیار بیشتر است.

دکتر عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز  در ادامه با اشاره به طرح افزایش سن ازدواج دختران، بیان کرد: متاسفانه سن ازدواج در کشور افزایش پیدا کرده است و به جای اینکه به دنبال کاهش سن ازدواج باشیم، داریم سن ازدواج را بیشتر هم می کنیم.



وی با اشاره به ازدواج زودهنگام در برخی از شهرها، تصریح کرد: تعداد چنین دخترانی قلیل است و باید قانون نسبت به این افراد تصمیم بگیرد نه اینکه همه جوانان را درگیر چنین موضوعی کند.



رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز مخالفت از ازدواج زود هنگام، بیان کرد: معتقدم زمان طلایی در نسل حاضر برای ازدواج بین 20 الی 25 سال است در حالی که در گذشته کمتر از آن بود و دلیل این موضوع نیز عدم تربیت درست و صحیح از سوی والدین و محیط اطراف است.

انتهای پیام


9493331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است