استانی 16:37 - 04 مرداد 1396
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از افتتاح اولین مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در شهرستان باغملک خبر داد.

افتتاح اولین مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری شهرستان باغملک

علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس قانون وزارت‌خانه باید به ازای هر پنج هزار دانش‌آموز ابتدایی یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری راه‌اندازی شود. روز گذشته (سه‌شنبه) اولین مرکز مشکلات ویژه یادگیری شهرستان باغملک به نام مرکز شهید هزاروند افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد. ساختمان این مرکز توسط خیر فرهنگی بازنشسته، خانم هزاروند به آموزش و پرورش باغملک اهدا شده بود.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون 25 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان فعال هستند، افزود: گسترش مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استان یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش خوزستان است. دانش‌آموزان دارای مشکلات و اختلالات یادگیری در طول سال تحصیلی به این مراکز ارجاع می‌کنند. هدف ما از ایجاد این مراکز در استان، شناسایی دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری، جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و کمک به بهبود کیفی آموزش ابتدایی در استان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در خصوص دانش‌آموزانی که به این مراکز ارجا داده می‌شوند نیز گفت: دانش‌آموزانی با بهره هوشی عادی که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند اما در یک درس مانند ریاضی، ادبیات یا دیکته نویسی دچار اختلال هستند به این مراکز ارجا داده می‌شوند و پس از این‌که نوع و میزان اختالات یادگیری این دانش‌آموزان مشخص شد، برای حل مشکل تحت آموزش‌های خاص قرار می‌گیرند.

انتهای پیام


9297396
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است