اجتماعی 19:23 - 03 اردیبهشت 1396
معتادان به تلفن همراه بخوانند
نظم و انضباط داشته باشید و موقعیت‌هایی را مشخص کنید که نمی‌خواهید در آن ها از تلفن همراهتان استفاده کنید (مثلا ساعت‌هایی را که کنار بچه‌هایتان هستید، رانندگی می‌کنید یا در جلسه‌های کاری و...) یا برای خودتان یک بازه زمانی خاص را مشخص کنید و به عنوان مثال از ساعت ۷ تا ۹ شب گوشی را کنار بگذارید و اصلا سراغش نروید.

سرویس سبک زندگی فردا: نیلوفر علیزاده: قبول دارید که خیلی از ما عاشق تلفن همراهمان هستیم و هر چه بیشتر از آن استفاده می‌کنیم، بیشتر به آن وابسته می‌شویم و دوست داریم بیشتر نگاهش کنیم! فرقی هم نمی‌کند که در مطب دندان پزشک هستیم یا بچه‌هایمان را به مدرسه می‌رسانیم یا در یک جلسه کاری نشستیم یا حتی مشغول درست کردن صبحانه‌ایم! گاهی وقت‌ها حتی قبل از اینکه اصلا دنبال گوشی تلفن همراهمان بگردیم به خودمان می‌آییم و می‌بینیم که توی دستمان جا خوش کرده است. بعضی‌ وقت‌ها هم بدون اینکه خودمان متوجه باشیم، انگشتمان را روی صفحه گوشی می‌زنیم و ایمیل‌ها و پیام‌های تلگرامی و پیامک‌های وارده را چندین و چند باره بالا و پایین می‌کنیم. با خودمان که تعارف نداریم همه ما که این طوری دو دستی به تلفن همراهمان چسبیده‌ایم، به نوعی به آن معتادیم!
 
اعتیاد به تلفن هوشمند 
 
در سال ۲۰۱۲ نتایج مطالعه انجام شده توسط مرکز تحقیقات Pew نشان داد که حدود ۵۰ درصد از جمعیت بزرگسال در آمریکا تلفن هوشمند دارند و در سال ۲۰۱۶ سی ان ان نوشت که بیش از ۵۰ درصد از نوجوانان آمریکایی به استفاده از تلفن همراه هوشمند اعتیاد دارند. اما این اعتیاد چاره‌ای هم دارد؟
 
اگر می‌خواهید اعتیادتان را به تلفن همراه هوشمندتان ترک کنید:
 
۱. موقعیت‌هایی را که سراغ گوشی می‌روید، شناسایی کنید

 
باید نسبت به موقعیت‌ها و احساساتی که شما را برای کنترل کردن یا بازی کردن با تلفن همراه‌تان تحریک می‌کند آگاه باشید یا آنها را شناسایی کنید. آیا وقتی خسته هستید و حوصله‌تان سر رفته است سراغ تلفن همراه می‌روید یا وقت‌هایی که احساس تنهایی می‌کنید؟ آیا استرس و اضراب باعث می‌شود که توی گوشی دنبال راهی برای آرام شدن بگردید؟ تا وقتی متوجه نباشید که چه زمانی و چرا سراغ تلفن می‌روید و عمده وقت‌تان را با گوشی تلفن همراهتان می‌گذرانید، نمی‌توانید به این اعتیاد غلبه کنید.
 
در همین رابطه بخوانید: جزئیات اعتیاد به موبایل در ایران


 
۲. ساعت‌های خاصی را برای گوشی دست گرفتن، انتخاب کنید



نظم و انضباط داشته باشید و موقعیت‌هایی را مشخص کنید که نمی‌خواهید در آن ها از تلفن همراهتان استفاده کنید (مثلا ساعت‌هایی را که کنار بچه‌هایتان هستید، رانندگی می‌کنید یا در جلسه‌های کاری و...) یا برای خودتان یک بازه زمانی خاص را مشخص کنید و به عنوان مثال از ساعت ۷ تا ۹ شب گوشی را کنار بگذارید و اصلا سراغش نروید. سعی کنید تا حد امکان به این قرار که با خودتان گذاشته‌اید پایبند بمانید. می‌توانید برای راحت‌تر شدن این کار، گوشی را در حالت پرواز قرار دهید. مطمئن باشید که بعد از چند روز خودتان از اینکه تا چه حد در آن ساعت‌ها تمرکزتان بالا رفته است، تعجب خواهید کرد.
 
۳. هیچ وقت با تلفن همراهتان به رختخواب نروید


هیچ وقت با تلفن همراهتان به رختخواب نروید. این کار به مرور باعث می‌شود که بهره وری‌تان در طول روز بالاتر برود و تعادل بیشتری بین کار و زندگی‌تان برقرار کنید. اگر بهانه‌تان این است که از تلفن همراه به عنوان ساعت استفاده می‌کنید تا صبح‌ها خواب نمانید، همین امروز یک ساعت زنگ‌دار برای خودتان بخرید و قبل از اینکه بخوابید مطمئن شوید تلفن همراهتان آنقدر با شما فاصله دارد که برای برداشتنش لازم است حتما از رختخواب بیرون بیایید.
 
 


۴. در خانه نوتیفیکیشن‌های گوشی‌تان را خاموش کنید


حد و مرزهای مشخص داشته باشید. وقتی در خانه هستید، تلفن‌تان را روی حالت سکوت یا سایلنت قرار دهید و نوتیفیکیشن یا پیام هشدار همه شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های گوشی هوشمندتان را خاموش کنید. واقعا چه دلیلی دارد همین که عکس‌تان در اینستاگرام لایک خورد با یک نوتیفیکیشن از این قضیه مطلع شوید؟!
 
۵. گوشی‌تان را پاکسازی کنید

 
حتما برایتان پیش آمده که عضو گروه‌ها یا پیج‌هایی شده‌اید که نه تنها هیچ سودی برایتان نداشته بلکه باعث اتلاف وقت شما نیز می‌شود. برای اینکه وقتتان بیهوده در این صفحات و گروه‌ها هدر نرود، عضویت در این گروه‌ها را لغو کنید و به جز مواردی که واقعا ضروری هستند، چیز دیگری باقی نگذارید.
 
 


۶. یک کلمه عبود طولانی برای گوشی‌تان انتخاب کنید
 
برای اینکه به سادگی به تلفن همراه‌تان دسترسی نداشته باشید، می‌توانید یک کلمه عبور طولانی برایش انتخاب کنید. یکی دیگر از راهکارها هم پنهان کردن گوشی در جایی است که باید کمی به خودتان زحمت بدهید. اگر باز هم نتوانستید بر وسوسه‌تان غلبه کنید و سراغ‌اش رفتید این بار از کسی بخواهید که گوشی را چند ساعتی برایتان پنهان کند.

 
۷. یک آخر هفته کامل پاک بمانید



یک آخر هفته کامل پاک بمانید. سعی کنید از پنج شنبه صبح تلفن همراهتان را خاموش کنید و ساعت ۸ صبح روز شنبه دوباره آن را روشن کنید. شاید هفته اول فقط بتوانید چند ساعت دوام بیاورید ولی به مرور زمان بیشتری می‌توانید از تلفن همراهتان دور بمانید و به مغزتان اجازه دهید که به فعالیت‌های نرمال خود برگردد.
 

9037185
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین تصادفات فوتی عابرین در شهر تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک در بزرگراه‌های شهید حکیم، همت، نواب، چمران، زین الدین و بابایی پرحجم است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان، نواب، چمران، زین الدین، بابایی و میدان سبلان پر حجم ،آزادراه و بزرگراه سعیدی فعلا خلوت هستند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: امسال ۲۵ تقاطع به بهره‌برداری می‌رسد و هر ماه حداقل دو طرح عمرانی افتتاح خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است