گوناگون 12:51 - 07 آبان 1399

اولویت های توسعه روابط ایران و چین در حوزه آموزش عالی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ١٣٧ شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا با موضوع بررسی روابط علم و فناوری ایران و چین و واگذاری اختیار پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه‌ها برگزار شد.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه کشور چین به عنوان کشور هدف برای توسعه همکاری‌های کشورمان مطرح است، گفت: درحال حاضر ۱۶۰۰ دانشجوی ایرانی عمدتاً در مقطع دکتری در کشور چین مشغول به تحصیل هستند. همچنین ۳۰۰ دانشجوی چینی در ایران تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: مرکز چین شناسی در سال ۱۳۹۸ در دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شده و کرسی‌های زبان فارسی و زبان چینی در دو کشور فعال هستند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم افزود: حدود ۲ سال پیش با نامه وزارت امور خارجه جرقه شروع همکاری‌های ایران و چین در حوزه آموزش عالی در وزارت علوم زده شد که در این راستا نظرات دانشگاه‌های مختلف و معاونین وزارتخانه در این زمینه دریافت و گزارش‌های جلسات در چارچوب سند روابط بین الملل تهیه شد.

 قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل اظهار داشت: در حال حاضر موضوعات نیروی انسانی، هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای نوآورنه برای توسعه روابط ایران و چین در حوزه آموزش عالی دارای اولویت هستند.


10783776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است