استانی 10:20 - 08 آذر 1393
مدیر کمیته امداد اقلید خبر داد
مدیر کمیته امداد امام خمینی اقلید از فعالیت یک‌هزار و 200 مددجوی این شهرستان در 420 طرح قالی‌بافی خبر داد.

فعالیت 1200 مددجوی اقلیدی در تولید فرش دستبافت

محمدحسین امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید اظهار داشت: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند با اتخاذ سیاست‌های مؤثر و کارآمد سرلوحه اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی در راستای ایجاد و ارتقای استقلال اقتصادی خانواده‌های زیرپوشش و نیازمند با برگزاری کلاس‌های آموزشی و معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای، مشاوره شغلی، پرداخت تسهیلات، نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال، آموزش‌های تکمیلی، بازاریابی و فروش تولیدات، تأمین فضای موردنیاز و غیره فعالیت می‌کند.

مدیر کمیته امداد اقلید از قالی‌بافی به‌عنوان طرح ویژه اشتغال این نهاد مردمی نام برد و افزود: خیاطی، نانوایی خانگی، نقشه‌کشی ساختمان، تولید و بسته‌بندی عسل و محصولات دامی، تایپ و ترجمه، پرورش گل و قارچ، منبت‌کاری و غیره از طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی این شهرستان است.

این مسئول با اشاره به پرداخت وام خوداشتغالی تا سقف 5 میلیون تومان به مددجویان عنوان کرد: در سال‌های 91 و 92 بیش از 7 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرا و تکمیل 201 طرح قالی‌بافی مددجویی توسط کمیته امداد امام خمینی این شهرستان پرداخت‌ شده است.

امیدی به بافت 900 متر فرش توسط مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی اقلید در هشت ماه نخست سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: 41 فرش دست‌بافت مددجویی با حمایت کمیته امداد امام خمینی این شهرستان به‌منظور سودرسانی بیشتر به مددجویان در بازارهای استانی و کشوری به فروش رسیده است.

مدیر کمیته امداد اقلید در پایان سخنان خود به حضور آذر حسینی، مددجوی کمیته امداد امام خمینی این شهرستان در نمایشگاه فرشی که به‌منظور رونق صنایع‌دستی ایران در کشور ژاپن برگزار شده بود اشاره کرد و با تأکید بر توانمندی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی در حوزه‌های مختلف اشتغال و خودکفایی، حمایت از تولیدکننده فرش دست‌بافت و معرفی محصولات تولیدی آن‌ها به بازارهای سودآور داخلی و خارجی را خواستار شد.

به گزارش فارس، یک‌هزار و 200 مددجو در 420 طرح قالی‌بافی این شهرستان فعال هستند که 20 درصد از این طرح‌های قالی‌بافی در شهرها و 80 درصد در روستاها دایر است.


5293146
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است