استانی 10:40 - 30 مرداد 1393
امام جمعه قوچان:
امام جمعه قوچان گفت: دشمن به دنبال رواج فرهنگ ابتذال و به سخره گرفتن مسائل و باروهای دینی در کشور بوده به طوری که بی‌حجابی شکل سیاسی پیدا کرده است.

هدف دشمن به سخره گرفتن مسائل و باروهای دینی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی صبح امروز در یادواره شهدای اصناف قوچان که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کارهای پسندیده و مورد رضایت پروردگار برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا بوده که یاد و خاطره آن‌ها سبب تحکیم پایه‌های نظام می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم ارزش‌های اسلامی و انقلابی را پاسداری کنیم باید حماسه و قصه فداکاری‌های این‌گونه افراد فراموش نشود و یادشان از خاطره‌ها نرود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با بیان اینکه کسانی که در راه خدا کشته شده شهید نامیده می‌شوند، گفت: دلیل این نامگذاری سه سند معتبر روایی و قرآنی است که در لحظه شهادت آن‌ها و هنگام زمین افتادنشان فرشتگان الهی حاضر هستند.

وی اضافه کرد: شهادت دادن خداوند تبارک و تعالی و فرشتگان بر رستگاری آن‌ها و اینکه یکی از شاهدان و گواهان روز قیامت همانند انبیاء و اولیا، شهدا هستند دو دلیل دیگر شهید نامیده شدن کشتگان در راه خدا است.

امام جمعه قوچان انقلاب مردم ایران را انقلاب اسلامی و الهی بر اساس مبانی اسلام دانست و تصریح کرد: ماهیت این انقلاب ضداستکباری بوده و این دلیل عمده وجود دشمن برای این ملت است.

وی یادآور شد: افرادی که خود را روشن‌فکر دانسته و به دنبال سازش با دشمنان هستند باید بدانند که استکبار جهانی و آمریکا با اصل و اساس انقلاب، نظام و دین مخالفند و باید مخالفت و مقاومت در برابر دشمنان را جدی بگیریم.

طباطبایی با یادآوری این موضوع که دشمن با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی به دنبال به جان هم‌انداختن مسلمانان است، بیان کرد: مسئله «مرگ بر آمریکا» دارای ریشه قرآنی بوده و آنها که می‌گویند باید نرمش نشان داد بدانند که از چنگال و دستان آمریکا خون جوانان این مملکت می‌چکد.

وی تأکید کرد: امروز چشم همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان و مستضعفان جهان به مردم ایران است که ببینند در برابر تهدیدات دشمنان چه می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان اطاعت از رهبری و اصل ولایت فقیه را رأس همه برنامه‌ها و باورها برشمرده و خاطرنشان کرد: در زمان غیبت امام زمان(عج) اطاعت از رهبری واجب است و بسیاری از گروه‌ها با تبلیغات سوء اصل امامت و باورهای افراد را هدف‌گیری کرده‌اند.

وی با اشاره به این که با بصیرت باید بدانیم امروز در بازار و دانشگاه‌ها چه گذشته و دشمن چگونه درحال پیشروی است، اظهار کرد: دشمن به دنبال رواج فرهنگ ابتذال در کشور بوده به طوری که بی‌حجابی شکل سیاسی پیدا کرده است و نشان از آن دارد که با عدم توجه، همه در ادارات، بازار سکوت می‌کنند.

امام جمعه قوچان اظهار کرد: اگر در برگزاری یک مراسم هنری دقت نکنیم به یک جلسه ابتذال تبدیل می‌شود و در یک شهر مذهبی برنامه‌ای اجرا شده که با برنامه‌های غربی فرقی ندارد و کلاه بر سرمان می‌رود.

وی تصریح کرد: باید امور سیاسی و الهی را دانسته و توجه کنیم که دشمن پیشروی می‌کند و به دنبال به سُخره گرفتن مسائل و باورهای دینی است.

طباطبایی با بیان اینکه مقاومت مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس الگوی مقاومت مردم غزه است، گفت: امروز اسرائیل در منجلابی گرفتار شده و به زانو در آمده است و غزه روزبه‌روز به پیروزی نزدیک‌تر می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های دشمن به اختلاف کشاندن میان اقوام و شیعه و سنی است و باید با بصیرت وحدت میان مسلمانان و اقوام را ایجاد کرد.


4527128
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است