استانی 14:36 - 08 شهریور 1393
استاندار قزوین امامزاده حسین(ع) را شناسنامه و تاریخ هویتی قزوین عنوان و اظهار کرد: وجود مقبره علما و دانشمندان در مجاورت این آستان مبارک گویای دفن بخش عمده‌ای از تاریخ استان در این مکان متبرک است.

استاندار: امامزاده حسین (ع) شناسنامه و تاریخ هویتی قزوین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قزوین، جشنواره سراسری فرهنگی هنری ابن‌الرضا(ع) شب گذشته، با حضور حجت‌الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و استاندار قزوین به پایان رسید.

در این مراسم که در صحن آستان امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، مرتضی روزبه، با اشاره به برخی از ویژگی‌های دیگر این آستان اظهار کرد: وجود مزار شهدا در مجاورت امامزاده حسین(س) که نحوه دفن آن نیز گویای تاریخ جنگ است یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که بر اهمیت این آستان واحب‌التعظیم برای مردم استان و کشور می‌افزاید.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس در همین محل مقدس شکل گرفته که بیانگر ظرفیت بالای این آستان برای تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی است.

روزبه بر لزوم تألیف کتابی با عنوان معرفی امامزاد ه حسین(ع) و چهره‌های تاریخی مدفون در این مکان تأکید و تصریح کرد: برخی از این تاریخ سراسر افتخار در زیر این خاک‌ها در حال فراموشی است و همه باید برای احیاء آن تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، جشنواره فرهنگی ابن‌الرضا(ع) با هدف توجه به جایگاه فرهنگی هنری امام رضا(ع) و فرزند گرامیشان حضرت حسین‌بن علی‌بن موسی الرضا(ع) در ایران شکل گرفت.

به گزارش ایسنا، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت حسین‌بن علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و پاسداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره و شخصیت حضرت حسین‌بن علی‌بن موسی الرضا(ع) از دیگر اهداف برپایی این جشنواره به‌شمار می‌آمد.

در پایان این جشنواره از نفرات برتر رشته‌های فرهنگی و هنری شرکت‌کننده در این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام


4600525
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است