اقتصادی 08:43 - 11 بهمن 1393
بجنورد-ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با حضور 73 شرکت داخلی از 31 استان در عشق آباد پایتخت این کشور آسیای مرکزی برگزار می شود.

'محمد صمدی' روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هزار و 200 متر مربع از فضای نمایشگاهی در'عشق آباد' برای حضور شرکت های تولیدی و صنعتی ایران در این رویداد اقتصادی پیش بینی شده است.



وی گفت: این فضای نمایشگاهی در صورت استقبال شرکت های تولیدی و صنعتی تا دو هزار متر مربع قابل افزایش است.



عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: تنها 10 درصد از فضای نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان در اختیار شرکت های تولیدی و صنعتی استان خراسان شمالی قرار داده می شود.



به گفته وی برخی از شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی این استان از جمله کارخانه سیمان به علت حضور در نمایشگاه ساختمانی ترکیه در این نمایشگاه حضور ندارند.



رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی علت استقبال کم شرکت های تولیدی و صنعتی این استان برای حضور در نمایشگاه ترکمنستان را کمبود نقدینگی این واحدها دانست.



صمدی افزود: براساس موافقت استاندار خراسان شمالی در صورت تامین اعتبار، بخشی از هزینه های نمایشگاهی شرکت های تولیدی و صنعتی استان با قابلیت صادراتی پرداخت می شود.



وی اضافه کرد: نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با مدیریت استان خراسان شمالی ششم تا هشتم اسفندماه سالجاری در عشق آباد برگزار می شود.



به گفته وی شرکت های تولیدی و صنعتی سراسرایران می توانند تا 15 بهمن ماه برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کنند.



وی اظهار کرد: برای حضور مدیران شرکت های تولیدی و صنعتی و مدیران ارشد استانی در این نمایشگاه، امکاناتی از قبیل هواپیما و رزرو هتل در عشق آباد انجام شده است.



وی برگزاری نشست مدیران ارشد استانی با مدیران محلی ترکمنستان، برپایی کارگاه های آموزشی، برگزاری کنسرت موسیقی محلی و غرفه غذاهای محلی را از برنامه های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد.



استان خراسان شمالی 300 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد و 17 درصد از صادرات 198 میلیون دلاری استان در سال جاری به این کشور بوده است.



این استان برای سومین سال مسوولیت برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران را در ترکمنستان عهده دار می شود.ک3



2712/330

انتهای پیام /*


5737798
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل توانیر گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر پاداش در قبوض برق، به قید قرعه از جوایز متنوعی مثل خودرو و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: بیستمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله در حال برگزاری است که تاکنون ۸۰ کیلوگرم شمش طلا به فروش رفته است‌.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است