گوناگون 01:10 - 17 تیر 1394
مردها شخصیت و عزت نفس خود را در جایگاه اجتماعی و کار خود می دانند .

حرف هایی که نباید به شوهرتان بزنید
امام صادق علیه السلام : آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آینده نوشته می ‏شود.

 

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، گاهی مواقع خانم ها ناخواسته  حرف هایی می زنند که اعصاب و روان همسرشان بهم می ریزد. مثلا فرض کنید شوهرتان صبح زود از تمام شدن پول حرف بزند، چقدر آرامش تان بر هم می ریزد؟ شما هم باید بدانید که چه حرف هایی را در چه زمانی و به چه صورت بیان کنید تا همسر شما کلافه نشود و دعوایی بین تان شکل نگیرد . شاید هم هدف اصلی شما برهم ریختن اعصاب همسرتان است و مرموزانه از این جملات استفاده می کنید ...

 

وقتی به همسرتان می گویید : کی کارتو عوض می کنی ؟

هر مردی کارش را دوست دارد. اگر بعد از چندین سال انتظار تغییر شغل را از او داشته باشید او با  علایق و زحمت هایش چه کار کند ؟ خانم ها معمولا توجه نمی کنند که مردها شخصیت و عزت نفس خود را در جایگاه اجتماعی و کار خود می دانند . اگر هر روز پشت سر هم درباره کار همسرتان غر بزنید ، فقط اعصاب او را بهم ریخته اید و زندگی تان را تلخ کرده اید .

 

 

 

وقتی به همسرتان می گویید: به کمک تو نیازی ندارم ، خودم می توانم

این جمله اثر مخربی را بر روان شوهرتان می گذارد . همسر شما هم مانند هر  انسانی از این که مفید باشد به خود افتخار می کند . شما با این جمله به او می فهمانید که او نمی تواند کارش را به خوبی انجام دهد . مشاوران و روان شناسان می گویند حتی اگر شوهرتان در انجام کاری موفق عمل نمی کند آن را صریح و به شکل زننده با او مطرح نکنید. شما با این حرف او را دیوانه می کنید و اعتماد به نفس را از او می گیرید.

 

 

 

وقتی به همسرتان می گویید : دیگر پولی ندارم

برای دریافت هزینه های منزل به زمان و نحوه دریافت پول توجه کنید. شدیدترین درگیری های بین زن و شوهر می تواند درخواست مستمر و بی موقع پول باشد. ماهی یک بار کل هزینه های خانواده تان را محاسبه کنید و خرجی را از شوهرتان دریافت کنید. این که در موقع ورود و خروج از منزل مدام از او پول بخواهید درست نیست. وقتی بی موقع از او تقاضای پول می کنید کلافه می شود. دقت کنید اشکال شما در نداشتن منبع درآمد یا شاغ نبودنتان نیست بلکه مشکل در نبودن یک رویه خوب و مناسب برای مدیریت مالی خانه است.

 

 

وقتی به همسرتان می گویید : تو هم مانند پدر و مادر و خانواده ات هستی

اگر با شوهرتان مشکلی دارید لزومی ندارد پای پدر و مادر و خانواده اش را وسط بکشید. وقتی این جمله را به کار می برید به همسرتان می رسانید که قصد تحقیر او را دارید و به نقطه ضعف خانواده همسرتان اشاره می کنید. اگر با انصاف باشید با کمی فکر کردن متوجه می شوید که خانواده شما هم مشکلاتی دارند و درست نیست که خانواده شوهرتان را کوچک کنید.

 

 

وقتی به همسرتان می گویید : از دست تو خسته شده ام

وقتی به شوهرتان می گویید " از دست تو و بچه هایت خسته شده ام. این زندگی چیزی نبود که من می خواستم یا ای کاش به تو بله نگفته بودم"، این جملات سردی و دلخوری را بین شما به وجود می آورد. اگر میخواهید زندگی تان به طلاق عاطفی برسد از این جملات استفاده کنید. برای تغییر شرایط زندگی تان باید ابتدا پذیرش حرف های خود را در همسرتان به وجود آورید نه این که با این طرز حرف زدن او را به جنون برسانید.

 

 

وقتی به همسرتان می گویید : به چی فکر می کنی ؟

خانم ها کنجکاوی زیادی دارند و دوست دارند از تمام افکار، احساسات، علایق و گمان های شما سر در بیاورند. از طرفی آقایان اصلا دوست ندارند در مورد همه چیز پرس و جو کنند و بحث راه بیندازند. سکوت را بیشتر دوست دارند.

زمانی که شوهرتان در حال مطالعه، دیدن تلوزیون، گوش دادن به موسیقی یا هر کار دیگری است با این جمله رشته افکارش را پاره می کنید. این کار شما او را عصبانی می کند و به جواب نیز نخواهید رسید. اجازه دهید همسرتان به اندازه نیم ساعت اول آرام باشد. این سوال را در زمانی که از کنار هم بودن لذت می برید مطرح کنید. این اتفاق آن قدر سریع می  افتد که زمانی برای فکر کردن نداریم  وبه ما این پیام را می دهد که حق داشتن افکار خصوصی نداریم.

 

 

وقتی به همسرتان می گویید: مرد باش

هیچ چیز برای آقایون به اندازه زیر سوال بردن مردانگی آنها گران تمام نمی شود. شاید شما ندانید اما همسرتان به اندازه کافی از رفیقان خود نامردی و نارفیقی دیده است، شما هم به کنایه و با نیش زبان یا بدون قصد و غرض این جمله را به او می گویید و عصبی اش می کنید.

 

 

وقتی به همسرتان می گویید : مادرم گفت این کار را انجام می دهی

وقتی این جمله را می گویید شوهرتان تصور می کند که تمام رازهای زندگی و مشکلاتتان را برای دیگران تعریف می کنید. از این به بعد هرچه از دیگران بشنود را به شما نسبت خواهد داد و شما را دهن بین می داند. اگر جمله ای را می خواهید به همسرتان بگویید از زبان شخص سوم نگویید و از طرف خودتان مطرح کنید.

 

 

 

وقتی به  همسرتان می گویید : شوهر دوستم این کار را انجام نمی دهد

هیچ چیز بدتر از مقایسه نیست. وقتی شوهرتان را با همسر دوستانتان مقایسه می کنید، روان او را برهم می زنید. مقایسه همسرتان با هر مرد دیگری حتی پدر و برادرتان شخصیت او را تخریب می کند. دوست شما شرایط زندگی و خلق و خوی همسرش کاملا متفاوت با شرایط زندگی شماست. تفاوت ها را درک کنید و با این جملات زندگی تان را تلخ نکنید.

 

 

وقتی به همسرتان می گویید :همیشه این کار رو انجام می دهی

وقتی طرز غذا خوردن و انجام دادن کارها را روی سرش می کوبید همسرتان را گیج می کنید که دقیقا کدام کارش شما را آزار داده است. باید دقیقا روی مشکلی که شما را ناراحت کرده تمرکز کنید. اگر از این که شوهرتان جوراب هایش را در راهرو انداخته ناراحت هستید به او نگویید تو همیشه همین جوری هستی. اگر ناراحتی از او دارید کلی گویی نکنید و دقیقا بگویید از چه مسائلی دلخورید و مرحله به مرحله با جزیی نگری پیش بروید تا حرف های کلی روان همسرتان را بر هم نریزد.

 

 

بیست ستون / 2018


6714466
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است