استانی 21:53 - 05 تیر 1398

۲۱ کلاس درس در شهر قزوین درکانکس تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین عصر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

خیرالله رحمانی در این جلسه اظهار داشت: اصرار داریم مدارس از تک ساحتی خارج شود و به عنوان کانون تربیت فقط دنبال نمره فیزیک، شیمی، فقه نیستیم و باید محیطی لذت بخش برای تعلیم و تربیت دانش آموزان آماده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تربیت دینی و تربیت زیستی، زیباشناسی، تربیت بدنی، از کارهایی است که باید مورد توجه باشد تا بتوانیم به سمت مهارت آموزی، آموختن سبک زندگی برویم و از آموزش مدرسه‌ای خارج شویم.

رحمانی یادآور شد: در فصل تابستان برای دانش آموزان برنامه‌های اردویی پیش بینی شده که بر اساس استانداردها برگزار می‌شود و به دلیل نداشتن خودروهای استاندارد برای جابجایی از شهرداری انتظار کمک و همراهی در این بخش را داریم.

کمبود فضای آموزشی نگران کننده است

وی گفت: کمبود فضای آموزشی در همه مناطق استان نگران کننده است لذا باید همه مدارس و فضاهای آموزشی که در اختیار سایر نهادهاست به آموزش و پرورش بازگردانده شود تا نیازها را تأمین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: با تعامل با دفتر روستایی استانداری قزوین برای در اختیار گرفتن فضاهای آموزشی در روستاها اقدام کرده ایم.

رحمانی اضافه کرد: در آوج ۳ مدرسه، در شال، بویین زهرا، تاکستان و آبیک هر کدام یک مدرسه، در نواحی یک و دو هر کدام یک مدرسه در اختیار نهادهای دیگر است که باید تا شهریورماه به آموزش و پرورش عودت داده شود.

وی اظهار داشت: در شهرک مهرگان، ملاصدرا، پونک، سورتک، ولایت با کمبود شدید مدرسه مواجهیم و لازم است اعتبار مورد نیاز برای تکمیل یک مدرسه در دست ساخت در پونک و شهرک دانش تأمین شود تا جوابگوی دانش آموزان باشیم.

۲۱ کلاس درس در شهرستان قزوین به صورت کانکس است

رحمانی در ادامه گفت: در شهر قزوین ۲۱ کلاس درس و در کوهین و قمیک مدارس ما در کانکس تشکیل می‌شود که باید برای آن تدبیر کرد.

وی گفت: با تأمین حداقل ۲ میلیارد تومان می‌توان یک مدرسه در پونک و شهرک دانش را آماده افتتاح کرد تا در این منطقه مدارس سه شیفته نشود.



 


10161326
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است