استانی 19:52 - 19 مرداد 1401

ضرورت اصلاح ساختار فرهنگی جامعه/ امام حسین(ع) اسوه ایثار است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در دستجات عزاداری و برگزاری پرشور و منظم عزاداری‌های حسینی اظهار کرد: متأسفانه با داشتن این ظرفیت عظیم و پرمحتوا نتوانستیم برای اصلاح ساختار فرهنگ جامعه قدم برداریم و استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) برای ما اسوه ایثار، شجاعت و آزادگی در مقابل زورگویان و حضرت زینب (س) اسوه صبر و شهامت هستند و وظیفه ماست از این اسوه‌های انسانیت درس «چگونه زیستن» را بیاموزیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه از تمام دست اندرکاران برگزاری مراسمات عزاداری بخصوص از نیروی نظامی، انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در برقراری نظم و امنیت برای عزاداران و مردم در طول این ایام تقدیر و تشکر کرد.

کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد باید به نحوه تولید لباس در کشور نظارت کند

فرمانده سپاه ناحیه بناب نیز در این جلسه با انتقاد از نحوه هزینه برخی امورات فرهنگی برای جوانان شهرستان گفت: متأسفانه بیش از توجه به امور فرهنگی در بناب به موضوع فرهنگ ثروت اندوزی توجه می‌شود.

بر اساس این گزارش، سرهنگ یحیی حیدری اظهارکرد: رویکردهای اصلی فعالان فرهنگی و فرهنگ عمومی شهرستان باید نهادینه کردن فرهنگ انفاق، نیکوکاری و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی در جامعه باشد.

وی با انتقاد از عرضه برخی لباس‌ها در سطح شهرستان تصریح کرد: اخیراً بخصوص در ایام ماه محرم شاهد پوشش لباس‌های مشکی توسط جوانان بودیم که بر روی آنها کلمات عربی و لاتین با معانی نامناسب درج شده بود که لازم است جوانان نسبت به این مسأله حساس و آگاه باشند.

فرمانده سپاه ناحیه بناب با بیان اینکه در سطح فروشگاه‌های شهرستان یک مانتو مناسب برای خرید پیدا نمی‌شود، از کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست نسبت به نحوه تولید لباس در کشور نظارت داشته باشند.

حیدری افزود: دولت وظیفه دارد در این خصوص اقدامات لازم را جهت نظارت بیشتر انجام دهد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان طلاب حوزه علمیه شهرستان در مسائل فرهنگی شهرستان گفت: متأسفانه در برخی از جلسات بانوانی دعوت می‌شوند و منبر را بدست می‌گیرند و مباحثی را بیان می‌کنند که ریشه در دین نداشته و افکار عمومی را به بیراهه می کشند.

این افسر نظامی سپاه همچنین با انتقاد از برگزاری برخی برنامه‌های فرهنگی پرهزینه از قبیل جشنواره کباب، جشن غدیر و جشنواره تابستانی شهرداری و دعوت از هنرمندان مسأله دار خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت استفاده از استخر شهرستان از قیمت قلیان در قهوه خانه بیشتر است و قطعاً ادامه این سیاست به ضرر فرهنگ و جوانان جامعه است.

این گزارش حاکی است، در پایان این جلسه از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران شهرستان به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.


11650570
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است