استانی 15:59 - 01 تیر 1397

برخورد قاطع با زمین‌خواران و مفاسد اقتصادی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر،  علی جمادی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران اظهار داشت: از مهمترین وظایف دستگاه قضایی می‌توان به توسعه عدالت در جامعه و گسترش آزادی‌های مشروع و نظارت بر اجرای قوانین اشاره کرد.

وی از کشف جرم و مجازات مجرمان و اصلاح آنان به عنوان دیگر وظایف و رسالت‌های دستگاه قضایی اشاره کرد و ادامه داد: استقلال قوه قضایی از مهمترین مولفه‌های امنیت قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از برخورد با ظالم و حمایت از مظلوم به عنوان وظایف این دستگاه نام برد و افزود: از اولویت‌های دستگاه قضایی استان بوشهر می‌توان به برقراری عدالت، دادرسی منصفانه، جلوگیری از اطاله دادرسی اشاره کرد.

وی دادرسی منصفانه اسلامی بر اساس اصول راهبردی استقلال قضایی را اولویت این دستگاه دانست و اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۸ هزار پرونده در دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف استان بوشهر مختومه شد.

جمادی تعداد پرونده‌های ورودی را ۱۸۱ هزار و ۹۶۳ پرونده عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در راستای تخصصی کردن قضات و کارکنان قضایی دادگستری استان بوشهر صورت گرفته است.

وی یکی از اولویت‌ها در استان بوشهر را افزایش کادر و نیروهای دستگاه قضا عنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت پرونده قضایی به صورت الکترونیکی باعث کاهش هزینه‌های دادرسی، نقش مهم در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: دستگاه قضای استان بوشهر در برخورد قاطع با زمین‌خواران و مفاسد اقتصادی با اقتدار وارد عمل شده و دو هزار و ۳۴۴  هکتار از اراضی ملی استان بوشهر از دست زمین‌خوران خارج شد.


9818769
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است