وبگردی 10:56 - 31 تیر 1393
اخبار ویژه روزناه کیهان
همکار نشریات زنجیره‌ای می‌گوید برخی نشریات اصلاح‌طلب مبالغ 5‌ میلیاردی می‌گیرند تا از شعار اعتدال و تعادل دولت دفاع کنند.

هدیه ۵‌ میلیاردی به برخی نشریات برای دفاع از شعار اعتدال

روزنامه کیهان در بخش اخبار ویژه خود آورده است:

 

*‌ علت طفره سران فتنه از محکوم کردن شعار نه غزه نه لبنان

دبیر یک تشکل اصلاح‌طلب می‌گوید انتساب شعار نه غزه نه لبنان به اصلاح‌طلبان دروغ شاخدار است.

هادی خامنه‌ای ضمن سخنانی در حسینیه دارالزهرا(س) گفت: عده‌ای گفتند فلان جریان وابسته به اصلاحات شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر داده است. این یک دروغ شاخدار است زیرا هیچ‌کس از وابستگان به اصلاحات و کسانی که به مردم و انقلاب ایمان دارند، چنین عقیده‌ای ندارند.

دبیر مجمع نیروهای خط امام خاطر نشان کرد: این دروغی است که به اصلاح‌طلبان بسته‌اند مثل همه حرف‌های دیگری که زده‌اند و ما باید با اظهاراتمان، با بیانیه‌ها و ابزارهایی که در اختیار داریم این دروغ را تکذیب کنیم، به مظلومان کمک کنیم و نشان دهیم آنچه که برخی مغرضان می‌گویند، دروغ است.

وی اسفند سال گذشته نیز برخلاف مواضع افراطیون مدعی اصلاحات گفته بود: «من معتقدم وظیفه هر دولتی در ایران این است که به لبنان و فلسطین، غزه و سوریه کمک کند، حمایت از آنها برای ما حیاتی است. اگر به همبستگی اسلامی و انسانی هم، کسی معتقد نباشد ولی برای حفظ امنیت خود باید از آنان حمایت کنیم... بحث فلسطین برای نظام ما یک مسئله اساسی است. از همان آغاز فعالیت انقلاب در سال 41، امام درباره اسرائیل صحبت کرد. باید عمیق بود و نباید بی‌مطالعه و احساساتی تحت تاثیر قرار گرفت. امروزه یکی از خط قرمزهای توده مردم ما، بحث اسرائیل است.»

به دنبال این اظهارات، داریوش سجادی از مشاوران سابق کروبی تصریح کرده بود سخنان هادی خامنه‌ای، شماتت سبزهاست.

یادآور می‌شود شعار نه غزه نه لبنان در تجمع انحرافی برگزار شده به دعوت سران فتنه (موسوی و خاتمی و کروبی) که در جهت به حاشیه بردن روز جهانی قدس بود، سر داده شد و هرگز از سوی این عده محکوم نشد. جریان حامی موسوی،حمایت از مقاومت فلسطین را ماجراجویی توصیف کرده بودند. ریشه این موضع‌گیری انحرافی به دوره اصلاحات و ادبیات برخی نشریات نظیر روزنامه عبدالله نوری برمی‌گشت که مدعی بودند نباید از مردم فلسطین و آرمان قدس در برابر اشغالگران صهیونیست دفاع کنیم.

خوش‌خدمتی‌های افراطیون فعال در فتنه سبز به صهیونیست‌ها به حدی بود که پرز و نتانیاهو از سبزها به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل و پیاده نظام این رژیم در جنگ نیابتی با ایران یاد کرده بودند. جالب این است که با وجود گذشت 5 سال سران فتنه و جریان‌هایی نظیر مجمع روحانیون حاضر نیستند صراحتا جریان گروهکی پیگیر شعار نه غزه نه لبنان- شعار وزارت خارجه رژیم صهیونیستی- را محکوم و تخطئه کنند چرا که پیوند عمیقی بین دو طیف برقرار شده است.

 

* ایوانف: نباید همکاری استراتژیک با ایران را فدای شرایط زودگذر کنیم

وزیر خارجه سابق روسیه می‌گوید سیاست فشار بر ایران کوته‌بینانه است و به زیان بانیان آن تمام خواهد شد.

ایگور ایوانف ضمن یادداشتی که روزنامه راسیسکایا گازتا منتشر کرد، نسبت به عواقب اعمال فشار بر ایران برای دادن امتیاز در مورد برنامه هسته‌ای هشدار داد و نوشت: هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت کنونی ایران اگر کنار برود جای خود را به گروه ضدغربی ندهد. در آن صورت شکست دولت ایران شکست شرکای آن در مذاکرات هسته‌ای و نیروهای سیاسی در غرب خواهد بود.

ایوانف افزود: شکست سیاسی روحانی شکست مشترک همه ما خواهد بود. بدون شک در این صورت روند مذاکرات ایران و 5+1 به شدت پسرفت می‌کند و روند حل مسایل سوریه هم پیچیده‌تر خواهد شد.

دبیر سابق شورای امنیت روسیه همچنین معتقد است این رویداد موجب بروز مشکلات جدید میان اعراب و رژیم صهیونیستی و خطرات جدید در عراق خواهد شد.

ایوانف ادامه داد: سیاستمدارانی که خواهان تشدید سیاست‌های ضدایرانی غرب در قبال این کشور هستند باید عواقب این سیاست را بسنجند.

وی در مقاله خود افزود: در روسیه هم بسیاری از سیاست فشار غرب بر ایران حمایت می‌کنند و معتقدند که این سیاست تا اندازه‌ای با منافع روسیه مطابقت می‌کند زیرا زمینه‌ بیشتری برای توسعه روابط ویژه مسکو و تهران را فراهم می‌کند. این گروه معتقدند که دوری ایران از غرب، تهران را مجبور به همکاری با مسکو می‌کند.

وزیر خارجه سابق روسیه این دیدگاه را کوتاه‌بینانه و خطرناک خواند و افزود: نباید مشارکت راهبردی با کشوری مثل ایران را بر اساس شرایط زودگذر سیاسی بنا کرد زیرا این زیربنا بسیار متزلزل بوده و هر لحظه می‌تواند فرو بریزد.

 

* ایران توانست تحریم‌ها را مهار کند و به آمریکا «نه» بگوید

یک کارشناس ارشد مؤسسه واشنگتن می‌گوید ایران در مذاکرات هسته‌ای قادر به «نه» گفتن به غرب است چرا که در طول 2 سال گذشته توانسته از عهده تحریم‌های فلج کننده برآید.

پاتریک کلاوسون در وبسایت این اندیشکده آمریکایی نوشت: با توجه به تدابیر ایران برای وفق دادن خود با شرایط ناشی از تحریم‌ها در طول سالهای 2013 و 2014، تهران می‌تواند در مذاکرات نه بگوید. ایران در این 2 سال تدابیر جدی برای تطبیق دادن خود با تحریم‌ها اتخاذ کرده و اقتصاد این کشور در حال حاضر در موقعیتی قرار دارد که حتی در صورت پابرجا بودن تحریم‌ها می‌تواند رشدی ملایم داشته باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد موضع قاطعانه‌ای که تهران در مذاکرات هسته‌ای اتخاذ کرده است، با تصویر کشوری که به شدت نیازمند کاهش تحریم‌هاست، همخوانی ندارد. این امر، این سؤال را مطرح می‌کند که تحریم‌های اعمال شده بر ایران تا چه حد فلج کننده بوده است. در جواب این سؤال باید گفت که این تحریم‌ها فلج کننده نیست هر چند که در آغاز ایران را غافلگیر کرد و آزار دهنده بود.

کلاوسون با اشاره به اینکه بدهی مربوط به تولید ناخالص داخلی ایران بسیار کمتر از آمریکا و آلمان است، نوشت: کاهش واردات به 22 میلیارد دلار و افزایش 11 میلیارد دلاری صادرات نیمی از درآمدهای نفتی از دست رفته به واسطه تحریم‌ها را جبران کرده است. ایران سالانه 60 میلیارد دلار مازاد حساب ارزی (مبادلات تجاری) داشت که گرچه تحریم‌های جدید موجب لطمه به این مازاد شد اما، ایران با این تدابیر تطابقی 30 میلیارد دلار آن را احیا کرد.

وی یادآور شد: با وجود تحریم‌ها، امروزه موقعیت ایران در تجارت خارجی، قوی است. گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که ایران در سال‌های 2013-14، به میزان 73 میلیارد دلار کالا و خدمات وارد و 46 میلیارد دلار کالا و خدمات غیر نفتی صادر کرده و این به آن معناست که این کشور برای ایجاد توازن در مبادلات تجاری‌اش تنها به 27 میلیارد دلار از محل صادرات نفت و گاز، برابر با 740 هزار بشکه نفت به قیمت صد دلار در روز نیاز دارد.

کلاوسون نوشت در واقع، ایران در این دو سال نفتی بیش از رقم یاد شده صادر کرد و با افزودن درآمد فروش سایر فرآورده‌های نفتی درآمد خود از محل صادرات نفت و گاز را به 56 میلیارد دلار رساند و 29 میلیارد دلار مازاد حساب ارزی به دست آورد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که ایران در سال 2019-20 برای برقراری توازن در حساب ارزی خود تنها به صادرات 28 میلیارد گاز و نفت نیاز دارد که حتی با صادراتی کمتر از رقم فعلی می‌تواند این مقدار پول را تأمین کند.

کارشناس ارشد مؤسسه واشنگتن خاطرنشان کرد: مخلص کلام آنکه، ‌ایران تحت شاکله جدید تحریم‌ها، اقتصاد خود را با منابع در دسترس همساز کرده و این کار را بدون به بار آوردن بدهی کلان انجام داده است؛ همان روندی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دیده می‌شود. ایران یاد گرفته است با تحریم‌ها کنار بیاید و با تدابیر شدیدی که برای سازگاری با شوک تحریم‌ها اتخاذ کرد، اکنون به طور نسبی در موقعیتی قرار دارد که حتی با ادامه تحریم‌های جاری، می‌تواند رشد اقتصاد خود را از سر بگیرد. طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، در صورت ادامه تحریم‌ها، رشد اقتصاد ایران در سال 2014-15 با 1/5 درصد افزایش نسبت به سال قبل، به 2/3 درصد خواهد رسید. به عبارت دیگر، اقتصاد تحت تحریم ایران به همان اندازه اقتصاد آمریکا در معرض رشد قرار دارد. ایران همچنان - و لو کند- راه می‌رود و تحریم‌ها نتوانست این کشور را فلج کند.

 

* روایت نشنال اینترست از درس مذاکرات به آمریکا

«درسی که آمریکا باید در مذاکره با ایران بگیرد، ‌این است که بدون به رسمیت شناختن حق ایران، مذاکره به شکست می‌انجامد».

روزنامه آمریکایی نشنال اینترست با اشاره به پایان ششمین دور مذاکرات هسته‌ای در وین، به درس‌های این مذاکرات اشاره ‌کرد و نوشت: یکی از مواردی که آمریکایی‌ها آموخته‌اند آن است که جمهوری اسلامی عمیقا متعهد است که از استقلال‌ ایران حفاظت کند. 35 سال پیش، نظام سیاسی کنونی حاکم بر ایران متولد شد. این نظام برآمده از انقلاب ایرانیان بود. آنان خواستار رهایی از تبعیت کشورشان از دستورات قدرت‌های خارجی به خصوص آمریکا بودند. از زمان انقلاب به این طرف جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت تلاش کرده تا این وعده را عملی کند. برای مثال، می‌توان به دفاع ایران در مقابل رژیم بعثی تحت رهبری صدام حسین در هشت سال جنگ با عراق و هم‌چنین مقاومت ایران در مقابل حملات پنهان اقتصادی آمریکا و اسرائیل و تهدیدات آنان درباره احتمال حمله نظامی اشاره کرد.

فلینت لورت، هیلاری ‌مان و محمد مرندی نویسندگان مقاله ‌نشنال اینترست خاطرنشان کردند، «در موضوع هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران متعهد است با تمرکز بر لزوم استقلال ایران از حق خود برای ادامه برنامه هسته‌ای که طبق معاهده «ان‌پی‌تی»  مصوب سال 1968 میلادی به رسمیت شناخته شده دفاع نماید غنی‌سازی اورانیوم ایران در سطح زیر 20 درصد بوده و آن کشور نشان داده که قصد استفاده از برنامه هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز را دارد. ایران نشان داده که حتی در برابر فشار ناشی از تحریم‌ها نیز حاضر به عقب‌نشینی از حق خود نیست.»

نشریه آمریکایی افزود: در طول یک دهه گذشته دولت آمریکا سعی کرده بود تا حق غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران که منطبق با پیمان «ان‌پی‌تی» است را نادیده بگیرد. حتی تا به امروز نیز علیرغم آن که «جان‌ کری» وزیر امور خارجه آمریکا از به رسمیت شناختن برنامه «صلح‌آمیز» هسته‌ای ایران توسط دولت آمریکا سخن گفته با این حال، از به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران خودداری کرده است.

نویسندگان اینترست تاکید کردند به رسمیت نشناختن حق غنی‌سازی اورانیوم ایران و اصرار بیش از اندازه طرف غربی درباره توقف کار تمامی سانتریفیوژهای ایران رویکردی بوده که سبب شده تا طرفین مذاکره‌کننده به توافق نهایی دست نیابند.

زمانی که آمریکا مشروعیت نظام سیاسی ایران را به رسمیت نشناسد موضوع برنامه ‌هسته‌ای ایران نیز راه‌حلی نخواهد یافت. آمریکا باید مشروعیت جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد و بداند که مردم ایران با انقلاب خود خواستار سرنگونی رژیم وابسته و برقراری نظامی مستقل در کشور خود بودند.

متاسفانه هنوز هم برخی مقامات آمریکایی در فکر تغییر رژیم در ایران هستند. دولت آمریکا باید بداند که جمهوری اسلامی ایران بر سر حقوق و حاکمیت مردم ایران سازش نخواهد کرد.

 

* هدیه 5‌ میلیاردی به برخی نشریات برای دفاع از شعار اعتدال

همکار نشریات زنجیره‌ای می‌گوید برخی نشریات اصلاح‌طلب مبالغ 5‌میلیاردی می‌گیرند تا از شعار اعتدال و تعادل دولت دفاع کنند.

«محمد-آ» که خود سابقه همکاری با روزنامه دولتی ایران در دولت سازندگی و اصلاحات را دارد، در «پیام نو» نوشت: آقای «ص» مشاور رئیس جمهور تا مرا می‌بیند دستم را می‌گیرد کنار خودش می‌نشاند و می‌گوید دنبال‌تان می‌گشتم، شماره‌تان را بدهید تماس می‌گیرم، مراسم بزرگداشت معتمدنژاد بود، می‌دانستم تماس نمی‌گیرد، ولی شماره‌ام را می‌دهم، می‌گوید سه چهار روز آینده از طریق رمضانی خبرتان می‌کنم تا با هم حرف بزنیم، می‌دانم خبر نمی‌کند، می‌توانم این پاراگراف را طولانی کنم و از قول و قرارهای زیادی بنویسم که هرگز اتفاق نمی‌افتد، ولی بی‌فایده است که همه‌شان را بنویسم.

وی می‌افزاید: می‌دانم طاقت شنیدن حرف حقیقت را ندارند، می‌دانم زبان منتقدانه را دوست نمی‌دارند، می‌دانم این دوستان سراغ کسانی از میان اهالی مطبوعات می‌روند که پای ثابت همه ضیافت‌هایند، اگر هاشمی میهمانی بدهد آنها هستند، خاتمی ضیافت پهن کند و یا احمدی‌نژاد آنها هستند. می‌گویند مراقب روزنامه‌نگار جسور و تندرو باش آنها مثل ماهی لیز از دست‌تان می‌لغزند، آنها همه چیز را به هم می‌زنند، تا تنها خودشان زیر آن رژه بروند و دستمزدهای همیشه کلان‌شان را بگیرند.

همکار نشریات زنجیره‌ای ادامه می‌دهد: مقامی که در یک روزنامه ترس خورده، به شدت ترس خورده نولیبرال شریک است چه کسی را باید دعوت کند، اصلاح‌طلبانی که تنها اصلاحاتی که می‌شناسند گرفتن یارانه‌های پنج میلیارد تومانی برای دفاع از تعادل و اعتدال است. آنها از مرتضوی پول می‌گیرند، در جشن احمدی‌نژاد شرکت می‌کنند.

وی در پایان نوشت: کسانی در این ضیافت‌ها دیده می‌شوند که ربطی به رسانه ندارند، البته اهالی رسانه‌های حزبی در این جلسات حضور دارند تا نقش حزبی‌شان را بازی کنند، نباید تلخ شد. تنها جای بی‌ربط‌ها در این ضیافت‌هاست.

خاطرنشان می‌شود چند وقتی است مدیر مسئول روزنامه اعتماد با حفظ سمت، روزنامه اقتصادی تعادل را منتشر می‌کند.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد وخبر گزاری فارس صرفا آن را باز نشر کرده است


4295889
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کوکو سیب زمینی مکزیکی غذایی خوشمزه، تنده و خیلی خوش عطر و بو است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی دیگر از پیامد‌های جذاب نسبیت زبانی، نقشی است که زبان در شکل دادن به چگونگی درک افراد مختلف از اطلاعات دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از قطعات فوق ایمنی در خودرو، ترمز است در مواردی احتمال دارد لنت ترمز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد و با ارتعاش صدایی گوش خراش سبب ایجاد مزاحمت گردد. 
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا نابغه بزرگ قرن، با بهره‌گیری از ترفند‌هایی ساده، قوانین سنتی را زیرپا گذاشت و طولانی‌تر از آنچه تصور می‌شد زندگی کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خوردن انواع دسر‌های خوشمزه باعث می‌شود تا در مهمانی‌ها و جمع خانوادگی برای شما لحظاتی شیرین و آرامش‌بخش به ارمغان آورد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آشنایی بیشتر با محبوب‌ترین بازی‌های فکری در جهان که برای سرگرم‌شدن در دورهمی‌ها همیشه هیجان و جذابیت‌های خاص خود را دارند و باعث تقویت ذهن و حافظه هم می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین دستاوردهای باستان‌شناسی ایران، درحالی برای نخستین‌بار رونمایی شد، که با اعلام نتیجه مطالعه‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده، تاریخ ایران با تحولاتی مواجه شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در برخی از سال‌ها ممکن است ماه رمضان با امتحانات دانش آموزان و دانشجویان همزمان باشد لذا برای بهره بردن از فواید این ماه و همزمان رسیدن به برنامه درسی لازم است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهیار کلاس اول دبستان که بود، یک شب به من گفت مامان مگر نمی‌گویید شهدا زنده هستند؟ فقط یک بار به بابا بگویید بیاید مدرسه و من بابام را به بچه‌ها نشان بدهم، بعد دوباره برگردد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های صنعت بزرگ و متنوع گردشگری جهانی از جایگاه ویژه‌ای در رشد اقتصادی کشورها به ویژه نواحی روستایی برخوردار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است