استانی 15:32 - 22 آذر 1398
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه:
ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با اشاره به اعتراض های کارگری در این شرکت و خسارت های مالی وارده گفت: توقف فعالیت در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در مدت بیش از ۲ ماه موجب توقف تولید و بهره برداری در این شرکت شد و خسارت مالی زیادی به شرکت وارد کرد.

اجرای ۱۲ طرح تولیدی جدید در نیشکر هفت‌تپه/فقط یک ماه حقوق معوقه داریم

امید اسدبیگی امروز ۲۲ آذرماه در جمع خبرنگاران با ابراز خوشحالی از بازگشت به کار کارگران و آغاز مجدد فعالیت در این شرکت بزرگ تولید شکر و دیگر محصولات کشاورزی اظهارکرد: با بازگشت به کار کارگران، کار آماده سازی (اورهال) خط تولید در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه آغاز شده و پیش بینی می شود ظرف مدت ۱۰ روز آینده با از سرگیری برداشت نیشکر از مزارع، تولید شکر در این شرکت از سر گرفته شود.

اسد بیگی با اشاره به افزایش ۲ هزار و ۵۰۳ هکتار به سطح زیر کشت مزارع نیشکر این شرکت در سال زراعی جاری گفت: با تلاش و تعامل خوب کارگران این شرکت در بخش های مختلف، حیات و مرحله جدیدی در این شرکت آغاز شده است و چشم انداز روشنی برای شرکت ترسیم شده است.

پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال حقوق ماهانه

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ادامه با اشاره به پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال حقوق ماهیانه در این شرکت گفت: تلاش مجموعه مدیریت این شرکت پرداخت به روز حقوق کارگران است و شرکت در حال حاضر تنها یک ماه حقوق عقب افتاده دارد که تلاش می شود تا قبل از پایان آذرماه به کارکنان پرداخت شود.

 اسدبیگی کارگران را بزرگترین سرمایه این شرکت دانست و گفت: از مجموعه کارکنان این شرکت در بخش های مختلف انتظار می رود در راستای ادامه فعالیت و تولید طوری عمل کنند که مجموعه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دچار اعتصاب، تعطیلی و توقف تولید نشود.

وی با تشریح وضعیت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پیش از واگذاری به بخش خصوصی گفت: این شرکت پنج سال پیش در وضعیتی به بخش خصوصی واگذار شد که بیش از پنج هزار میلیارد ریال ضرر انباشته شده داشت و علاوه بر ضرر دهی سالیانه  ۷۵۰ میلیارد ریال، هفت ماه حقوق عقب افتاده داشت که اکنون با تلاش صورت گرفته و تعامل خوب کارگران تاخیر در پرداخت حقوق به یک ماه کاهش یافته است ضمن اینکه حق سنوات یک هزار نفر از کارکنان بازنشسته این شرکت نیز پرداخت شد.

اجرای ۱۲ طرح تولیدی جدید در هفت تپه

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ادامه به تشریح برنامه های در دست اجرا در این شرکت در راستای افزایش تولید، اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و استان خوزستان پرداخت و گفت: علاوه بر احداث کارخانه تولید ام دی اف با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار متر مکعب با ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی، خط تولید الکل صنعتی با ظرفیت تولید روزانه  ۱۰ هزار لیتر و قابل افزایش تا ۳۵ هزار لیتر در روز وارد مدار شده و مرحله پیش راه اندازی را طی می کند، ضمن اینکه تجهیزات کارخانه تولید شیرخشک با ظرفیت تولید ۳۰ تن در روز نیز در حال انتقال به شرکت است.

اسدبیگی از کارخانه تولید فرمالین، زغال صنعتی و نئوپان با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب و خط تولید رب گوجه فرنگی به عنوان دیگر طرح های در دست اجرا و راه اندازی در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نام برد و گفت: ایجاد ۲۵۰ هکتار تاکستان از واریته های جدید، باغ لیمو، اختصاص ۶۰۰ هکتار زمین به کشت اکالیپتوس، ایجاد ۱۰۰ هکتار گلخانه و کشت یک هزار هکتار چغندرقند دیگر برنامه های اجرا شده در راستای رونق اشتغال و تولید در هفت تپه هستند که تحقق آنها علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید برای منطقه، رونق اقتصادی منطقه را نیز به دنبال خواهد داشت .

وی بیان داشت: این طرح ها با هدف رونق تولید و اشتغال در هفت تپه برنامه ریزی شده اند. ضمن اینکه صادرات تولیدات آنها به دیگر کشورها نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه و استان خوزستان دارد که البته لازمه تحقق آنها تعامل و همکاری خوب جامعه کارگری این شرکت است چرا که اجرای این طرح ها گامی در راستای تامین منافع کارگران این شرکت است.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در هفت تپه

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه همچنین به اختصاص ۳۰۰ هکتار از اراضی هفت تپه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای جذب سرمایه گذار خارجی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی لازم در این رابطه انجام شده و مجوزهای لازم برای منطقه ویژه اقتصادی هفت تپه اخذ شده است.

هدفگذاری تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در هفت تپه

اسدبیگی در ادامه سطح زیر کشت فعلی نیشکر در این شرکت را ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بیان کرد و گفت: با از سرگیری برداشت نیشکر در این شرکت ظرف ۱۰ روز آینده پیش بینی می شود امسال حدود ۳۰ هزار تن شکر تولید شود.

وی افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت نیشکر در هفت تپه به ۹ هزار هکتار برای سال آینده، تولید ۷۰ هزار تن شکر در این شرکت در سال زراعی آینده پیش بینی شده است ضمن اینکه برای چشم انداز پنجساله این شرکت تولید ۱۰۰ هزار تن شکر سفید در هفت تپه برنامه ریزی شده است.

قدردانی از تعامل خوب قوه قضاییه با واحدهای تولیدی

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه همچنین از تعامل خوب حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی ،رییس قوه قضائیه با بخش تولید قدردانی کرد و گفت: پشتیبانی و تعامل خوب رییس قوه قضاییه با بخش تولید خصوصا شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه موجب شده تا واحدهای تولیدی از جمله این شرکت که با مشکل مواجه هستند با چشم انداز روشن به فعالیت ادامه دهند.

اسدبیگی افزود: پشتیبانی ریاست قوه قضاییه از بخش تولید موجب شده تا از تعطیلی برخی واحدهای تولیدی از جمله شرکت نیشکر هفت تپه که دارای مشکل مالی و بدهی هستند جلوگیری شود. با تدبیر قوه قضاییه از بیکاری هزاران کارگر شاغل در واحدهای تولیدی سراسر کشور جلوگیری شد که جای تقدیر دارد.

به گزارش ایسنا، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با وسعت ۲۴ هزار هکتار و سطح زیر کشت سالانه بیش از ۱۲ هزار هکتار نیشکر و دیگر محصولات کشاورزی و چندین کارخانه یکی از بزرگترین مجتمع های تولیدی استان خوزستان و کشور است که نقش مهمی در تولید، اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

علاوه بر پنج هزار نفر نیروی کار شاغل در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، بیش از ۱۵ هزار نفر نیروی کار به صورت غیر مستقیم از فعالیت این شرکت متاثر است.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. این شرکت در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

انتهای پیام


10318080
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است