بین‌الملل 12:57 - 18 اسفند 1399
رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و رئیس حزب "یش عتید" ضمن دعوت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به یک مناظره تلویزیونی رو در رو، گفت اولین سوالش از نتانیاهو این خواهد بود "در شرایطی که اقتصاد اسرائیل به دلیل قرنطینه و تعطیلی در حال فروپاشی بود، چگونه توانستی درخواست دریافت امتیازهای مالیاتی داشته باشی".

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به مناظره تلویزیونی دعوت کرد

به گزارش ایسنا، سایت خبری " i۲۴news " به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید، رهبر جریان اپوزیسیون این رژیم و رئیس حزب "یش عتید" (آینده‌ای وجود دارد) در یک کنفرانس اقتصادی از پاسخ به سوالی پیرامون رقابت بر سر سمت نخست وزیری امتناع کرده اما گفت: مهمتر از اینکه من نخست وزیر شوم این است که به دوران نخست وزیری نتانیاهو پایان داده شود.

لاپید اظهار کرد: اکنون آنچه برایم کمتر اهمیت دارد نخست وزیری است، برای من مهم این است که "یش عتید" به خاطر ارزش‌هایی که از آنها برخوردار است، حزب بزرگتر در دولت شود، این نکته برای من اهمیت دارد که نتانیاهو کنار رود و وظایفش تمام شود و دولتی که استثمارگر نیست و به جایگاه طبقه سوم (جامعه) اهتمام می‌ورزد، تشکیل شود.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در ادامه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به یک مناظره تلویزیونی رو در رو دعوت کرد و گفت، اولین سوالش از نتانیاهو این خواهد بود "در شرایطی که اقتصاد اسرائیل به دلیل قرنطینه و تعطیلی در حال فروپاشی بود، چگونه توانستی درخواست دریافت امتیازهای مالیاتی داشته باشی".

او درباره نفتالی بنت، رئیس ائتلاف "یمینا" و گدعون ساعر، رئیس حزب "امید تازه" گفت که آنها را رد نمی‌کنم.

لاپید افزود: پس از انتشار نتایج انتخابات درباره اینکه چه کسی هدایت جریان را بر عهده خواهد گرفت، گفتگویی انجام خواهیم داد و پنج دقیقه پس از انتخابات اصلاح اقتصاد و اصلاح اعتماد به کابینه را آغاز خواهیم کرد.

او در ادامه اعتراف کرد که بنت و ساعر در تمامی موضوعات شرکای ایدئولوژیکی نیستند اما او قصد دارد ائتلاف دولتی را نیز با افرادی که ۱۰۰ درصد با آنها موافق نیست، ایجاد کند.

رئیس حزب "یش عتید" در ادامه گفت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که از آنها اطلاع دارد، (حزب) میرتس بر خلاف حزب گانتس به نسبت قطعی (برای پیروزی) رسیده اما از نظر من مساله مهمتر این است که آرا نسوزند و (یک طرف) انصراف دهد.

لاپید در ادامه نیز گفت که طبق توصیه‌های مقامات قانونی، احتمال امضای قرارداد محاکمه‌ای برای نتانیاهو را در صورتی که به این ارائه شود، بررسی خواهد کرد.

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "یسرائیل بیتنا" (اسرائیل خانه ما) در همان کنفرانس تاکید کرد که هرگز با حریدی‌ها (یهودیان ارتودکس و تندرو) در هیچ دولتی ائتلاف مشارکت نخواهد داشت و در مورد نخست وزیر جانشین نتانیاهو از کسی که تعداد بیشتری از کرسی‌ها را به دست آورد، حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام


10982432
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از ه...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور آفریقایی چاد می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی را به واسطه توافق با نیجر از این کشور خارج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا لایحه‌ای را برای تمدید اعتبار برنامه برای شنود مکالمات تلفنی و مشاهده مکاتبات الکترونیکی برای شهروندان کشور‌های دیگر تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برگزاری نشست کمیته عربستان و پاکستان ابعاد همکاری در حوزه نظامی و تحقیق و توسعه دفاعی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از گمان زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است