فرهنگی‌هنری 19:15 - 11 اسفند 1393
عضو مجلس خبرگان رهبری:
تبریز - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان علامه طباطبایی گفت: هنر ارزشمند علامه انسجام بخشی در تفسیر قرآن بوده است.

حجت الاسلام سید علی اکبر قرشی در همایش علامه طباطبایی و قرآن دردانشگاه تبریز افزود: تفسیر المیزان علامه طباطبایی به اعتراف دوست و دشمن بی نظیرترین تفسیری است که تاکنون در جهان اسلام ارایه شده است.



وی گفت: مزیت تفسیر المیزان و تفسیر احسن الحدیث علامه طباطبایی جامع، کامل به خصوص انسجام و متناسب بودن در سراسر تفسیر هر سوره از قرآن مجید دارد.



مفسر تفسیر احسن الحدیث و قاموس قرآن همچنین با بیان ویژگی های شخصیتی و اخلاقی علامه طباطبایی(ره) و با اشاره به اینکه علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری افتخار جامعه آذری ایران هستند، یادآوری کرد: علامه از بزرگان عرفان ایران و جهان است و تواضع وی در برخورد با مردم مثال زدنی است.



آیت الله قرشی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در تبریز، گفت: قرآن غضب خداوند رااز جامعه می راند.



وی خاطرنشان کرد: قرآن به جوانان در برابر گناهان مصونیت می دهد و در واقع قرآن و نماز است که انسان را بیمه می کند.



نماینده مردم آذربایجان غربی درمجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که از نماز و قرآن بیگانه هستند به سمت گناهان راحت تر کشیده می شوند.



مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و دبیر برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در تبریز نیز در این همایش گفت: علامه طباطبایی به شمس الوحی تبریزی مشهور است و تفسیر المیزان علامه شهره جهانی دارد.



حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی اظهارکرد: به اذعان همگان تفسیری مانند تفسیر علامه طباطبایی نوشته نشده است و عمق معانی و تفاسیر زیبای قرآن با تفسیر وی تجلی یافته است.



محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز و رییس کمیته دانشگاهیان مسابقات قرآن هم دراین همایش گفت: شهر تبریز با عطر قرآن معطر و آکنده شده است و دانشگاه تبریز برای بی بهره نماندن ازاین فضای معنوی این همایش که از برنامه های جنبی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در تبریز است را برگزار می کند.



سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن با شرکت 470 نخبه قرآنی از ششم تا یازدهم اسفند ماه جاری با شناخت نفرات برتر در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در تبریز برگزار و امروز /دوشنبه/در مصلی اعظم این شهر به پایان رسید.



علامه سیدمحمدحسین طباطبایی سال 1321 هجری قمری مصادف با 1282 شمسی در خاندانی دانش‏پرور به دنیا آمد و تا چهارده پشت ایشان از دانشمندان و علمای به نام تبریز بوده‏اند.



وی در زادگاه خود تحصیلات مقدماتی را به پایان رساند و در سال 1304 شمسی رهسپار نجف شد و ده سال در آن مرکز جهانی علوم اسلامی به تکمیل معلومات خود پرداخت و نزد استادانی مانند نائینی، کمپانی و بادکوبه‏ای دروس بالای فقه و اصول و فلسفه را خواند.



همچنین ریاضیات را نزد سیدابوالقاسم خوانساری و اخلاق و عرفان علمی و تفسیر قرآن را از محضر حکیم و عارف وارسته، حاج میرزا علی آقای قاضی طباطبایی آموخت.



در سال 1304 علامه طباطبایی برای گذراندن مراتب عالی دروس حوزوی، به همراه همسر و فرزند نورسیده‏اش عازم نجف اشرف شد.



علامه سیدمحمدحسین طباطبایی تبریزی در اواخر اسفند سال 1324 از تبریز به قم مهاجرت و از همان آغاز خلأیی را در زمینه پرداختن حوزویان به قرآن و علوم عقلی احساس کرد.



وی ازسال 1325 شمسی دروس تفسیر خود را در قم آغاز و آنچه را که در آن جلسات گفته می شد، مکتوب می ساخت تا اینکه نخستین جلد المیزان درسال 1334 منتشر شد و نگارش این تفسیر شگرف حدود 17 سال به طول انجامید.



استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های بزرگ و پرجمعیت شمال غربی ایران محسوب می شود و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.



1756/7223

انتهای پیام /*


5960524
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است