فرهنگی‌هنری 07:48 - 30 مهر 1393
ایلام - ایرنا - ماه ذی الحجه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و چند صباحی تا ماه محرم باقی نمانده، در این روزهای بارانی و پاییزی با نصب پرچم های سیاه محرم حال و هوای شهر ایلام حسابی حسینی شده است.

به گزارش ایرنا، در حالی که چند روز دیگر تا شروع محرم باقی مانده شور و عشق حسین در دلهای رهروانش جاری است و در در و دیوار شهر بیرق عزای حسینی برافراشته شده و خیمه عزاداری حسین در محلات و میادن شهر برپا گردیده است.



همچنین عمده مغازه های سطح شهر پارچه های مشکی و تجهیزات مربوط به عزاداری در خیابان های اصلی شهر عرضه می کنند و حسابی شور حسینی در ایلام برپا شده است.



مغازه ها بویژه در محل تقاطع خیابان سعدی و بازار روز ایلام انواع پارچه نوشته ها و تجهیزات مربوط به آیین های سوگواری را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند و مرثیه و صدای مخزون نوحه خوانی در گوشه گوشه شهر به گوش می رسد.



اکنون چند روزی است که اکثر مساجد، تکایا و حسینه ها با نصب پرچم های سیاه به نشانه عزا به استقبال ماه محرم رفته اند.



یکی از شهروندان ایلام گفت: ما هرچه داریم از محرم و عزای حسینی است مگر می شود این آیین بزرگ را با شکوه برگزار نکرد، همه ما حسینی هستیم و عشق به سالار شهیدان در وجودمان موج می زند.



'علیرضا بهرامی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا و واقعه بزرگ کربلا باید برای همه نسل ها تبیین شود تا آنان به درستی با این حقیقت آشنا شوند.



وی ادامه داد: به فرموده امام خمینی (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته ، بدون شک این گفته یعنی اینکه پیام واقعی اسلام در طول سالها به واسطه برگزاری همین آیین عزداری و سخنرانی برای مردم تبیین شده است.



وی افزود: استقبال جوانان و نوجوانان از آیین های عزداری حسینی بسیار قابل توجه است و در نصب پرچم های عزاداری در حسینه ها و مساجد بسیار پیش قدم هستند.



یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: ایلام این روزها حال و هوای محرم به خود گرفته و در بسیاری از دستگاه های دولتی علاوه بر مساجد و حسینه ها پرچم های عزاداری نصب شده است.



'بهادر کرمی' افزود: این روزها فروش لباس های سیاه، زنجیر ، طبل و سنج، بیرق های متنوع و سربند و شال های سبز و سیاه در بازار ایلام به چشم می خورد و مورد استقبال شهروندان است.



وی ادامه داد: همچنین مهیا کردن لوازم مورد نیاز پخت نذری در شهر ایلام نیز زیاد به چشم می خورد و مردم بازار وسایل نذری نظیر گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، شکر و انواع حبوبات بسیار گرم شده است.



وی اضافه کرد: ماه محرم یک ماه سرشار از معنویت و عشق به اهل بیت است که همه ساله مردم مسلمان با شور و حال خاصی آیین های آن را برگزار می کنند.



با امید به اینکه همه ما از فرهنگ غنی محرم و مفاهیم ارزشمند این ماه بهره مند شویم و هرچه بیشتر با واقعه بزرگ کربلا و اساس قیام عاشورا آشنا شویم. ک/4



7177/540

انتهای پیام /*


5009103
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است