اقتصادی 08:45 - 06 آذر 1393
نماینده تهران در مجلس:
تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه رسمی هیات وزیران مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان از اول آذر ماه امسال که تاکنون نیز اجرا نشده است، گفت: طبقات ضعیف جامعه را از نان ارزان محروم نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هیات وزیران در تاریخ 14 آبان 93 تصویب کرده است، 'قیمت انواع نان از اول آذر ماه 1393، حداکثر به میزان 30 درصد جهت جبران تعدیل قیمت گندم و افزایش سایر هزینه های دو سال اخیر کارخانجات آسیابانی و نانوایی ها نسبت به قیمت های رسمی و مصوب سال 1392 در سراسر کشور افزایش می یابد.'



گفته می شود دولت بنابه دلایلی فعلاً جلوی ابلاغ و اجرای این مصوبه را گرفته است.



علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اذعان به اینکه، عمل آوری گندم در کشور بعنوان محصولی استراتژیک نسبت به دیگر محصولات کشاورزی دشوارتر است، علت آن را پدیده کم آبی و خشکسالی ذکر و تاکید کرد که با تمام این شرایط باید نان را نسبت به سایر اقلام کشاورزی ارزان تر در دسترس مردم قرار داد.



وی با بیان اینکه، سعی تمام کشورها این است که نان را بصورت ارزان در اختیار مردمشان قرار دهند، به وجود بسیاری از خانواده های مستمند تحت پوشش سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: از آنجا که توان مالی این خانوارها بسیار پایین است و قدرت خرید پایینی دارند باید این مسائل در سیاست گذاری قیمت نان مورد توجه مسوولین اجرایی کشور قرار گیرد.



عضو کمیسیون اجتماعی و رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در ادامه، میزان یارانه تخصیصی نان در شرایط فعلی را بسیار ناچیز دانست و گفت: اختصاص ماهانه 4 هزار و 500 تومان یارانه نان برای هر نفر به خصوص خانواده های تحت پوشش سازمان های حمایتی و همچنین طبقه کارگر تنها جوابگوی تهیه دو تا سه نان در روز توسط آنان است.



محجوب در خصوص ضایعات 30 درصدی نان در کشور و اینکه برخی از کارشناسان معتقدند افزایش قیمت نان، دورریز آن را کمتر خواهد کرد، گفت: هیچگاه در ایران، قیمت عامل بازدارنده نبوده و بازدارندگی قیمت همواره در یک برهه زمانی محدود موثر بوده است.



وی ضمن تاکید بر مدیریت بهینه و صحیح صنعت آرد و نان کشور با هدف جلوگیری از ضایعات گندم، یکی از معضلات اصلی در این صنعت را عدم نظارت کافی از سوی دستگاه های ذیربط عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از خیل عظیم کارشناسان بیکار در رشته های علوم کشاورزی به منظور آموزش صحیح بهره وری در کشت گندم و همچنین پخت و پز صحیح نان بسیاری از این مشکلات در کوتاه مدت رفع خواهد شد.



براساس مصوبه دولت، 'قیمت فروش گندم از اول آذر ماه 1393 برای نانوایی های یارانه ای درب سیلو و انبارهای تحت اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران سراسر کشور از قرار هر کیلوگرم 6650 ریال تعیین و برای سایر متقاضیان گندم، براساس قیمت تمام شده محاسبه شد'.



اقتصام(4) 703**1558

انتهای پیام /*


5281292
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: کاهش مدت زمان ساخت و هزینه مسکن از طریق واگذاری اراضی به مردم امکان پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است