استانی 14:17 - 17 خرداد 1399
خبرگزاری ایسنا امتحان در کرونا
ایسنا/خراسان جنوبی از امروز امتحانات نهایی آغاز شده، دانش‌آموزان با شکل و شمایلی جدید با دستکش و ماسک برای حضور در امتحانات نهایی حاضر شدند و تمامی پروتکل‌ها براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مدارس رعایت شده است.

امتحان در کرونا

امتحانات نهایی امسال در شرایطی آغاز شد که کرونا حرف اول تمام محافل است و هیچ کس در روزهای ابتدایی سال تحصیلی فکرش را هم نمی‌کرد، امتحانات پایان سال به این شکل برگزار شود.

دانش‌آموزان با شکل و شمایلی جدید با دستکش و ماسک برای حضور در امتحانات نهایی حاضر شدند و تمامی پروتکل‌ها براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مدارس رعایت شده است.

تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود

جواد زیوری، رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به ایسنا گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از امروز با حضور دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی ـ فیزیک و تجربی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.

وی افزود: این امتحانات با حضور 6464 دانش آموز دختر و پسر بصورت روزهای زوج و فرد بین دانش آموزان رشته‌های ریاضی ـ فیزیک و تجربی و علوم انسانی، معارف اسلامی و نظام قدیم تا ۱۶ تیر برگزار می‌شود.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی به ۸۰ حوزه، افزود: پارسال امتحانات نهایی دانش آموزان در ۴۷ حوزه برگزار شد که امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین دانش آموزان، این تعداد افزایش یافته است.

وی ضدعفونی حوزه‌ها قبل و بعد از برگزاری امتحانات، الزامی بودن داشتن ماسک و دستکش، رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متر بین دانش آموزان و حضور مراقب سلامت را از جمله اقدامات درنظر گرفته برای جلوگیری از شیوع کرونا بین دانش آموزان پایه دوازدهم اعلام کرد.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به گندزادیی و ضدعفونی محیط مدارس قبل و بعد از هر آزمون، افزود: چهار دستگاه استریلیزاسیون برای حوزه تصحیح پیش بینی کردیم تا برگه‌ها گندزدایی شود.

تخصیص سرانه بهداشتی به مدارس

مهدی گلدانی مقدم، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز به ایسنا گفت: برای برگزاری امتحانات حضوری، بدون استثنا تمامی اماکن و فضاها گندزدایی می‌شود.

وی با بیان اینکه رابطان و مراقبان سلامت در تمام حوزه‌ها برای نظارت بهداشتی حضور دارند، ادامه داد:  با حضور این عوامل، مدیر و عوامل اجرایی دغدغه‌ای برای این امور بهداشتی ندارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمام پرسنل در تمام طول مدت برگزاری آزمون ماسک و دستکش دارند، افزود: حضور تمام دانش‌آموزان نیز با ماسک و دستکش الزامی است.

گلدانی مقدم با بیان اینکه والدین نباید دغدغه‌ای برای حضور دانش‌آموزان برای امتحان داشته باشند، اظهار کرد: برای دانش‌آموزان ماسک و دستکش تهیه شده و امسال برای اولین سال به تمام مدارس سرانه بهداشتی پرداخت شده است.

وی یادآور شد: برای سال تحصیلی آینده توزیع صابون مایع را بین مدارس از شهریورماه آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام


10562334
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است