اجتماعی 09:21 - 06 شهریور 1393
زنجان - ایرنا – معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان گفت: بر اساس توافقنامه های انجام شده بین این دانشگاه و چندین دانشگاه خارج از کشور، اساتید و دانشجویان برای طی دوره های پژوهشی به خارج از کشور اعزام می شوند.

جلال صبا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه روابط بین الملل، افزایش اعزام اساتید به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور در راستای تعریف و اجرای طرح های پژوهشی مشترک میان دانشگاه زنجان و مراکز علمی و پژوهشی خارجی در دستور کار این مرکز قرار گرفت.



وی اظهار کرد: این دانشگاه توانسته است با دانشگاه های متعددی در خارج از کشور تفاهم نامه همکاری یا آموزشی منعقد کند و هم اکنون با برخی دیگر از دانشگاه ها نیز در حال رایزنی است.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان گفت: در سال جاری این دانشگاه چهار سهمیه فرصت مطالعاتی بلند مدت (شش ماه تا یکساله) برای اساتید خود ایجاد کرده است.



صبا ادامه داد: اعزام اساتید به دوره های پژوهشی کوتاه مدت تابستانه نیز فرصت مناسب دیگری برای گسترش تعاملات علمی و پژوهشی است که با دستورالعمل جدید دانشگاه و تبادل تفاهم نامه های همکاری فوق الذکر، تسهیل شده و مورد استقبال اساتید قرار گرفته است.



وی اساتید اعزام شده به مراکز علمی خارج از کشور را سفیران جمهوری اسلامی خواند و هدف این تفاهم نامه ها و گسترش تعاملات علمی مستمر با دانشگاه های جهان را ارتقای اطلاعات علمی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و از تلاش این دانشگاه برای ورود و همکاری در پروژه های پژوهشی بین المللی که توسط نهادها و سازمان های بین المللی حمایت می شوند، خبر داد.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان تفاهم نامه با دانشگاه واخنینگن هلند را که به تازگی با برگزاری یک همایش و کارگاه آموزشی توسط تعدادی از اساتید و متخصصان بیوتکنولوژی آن مرکز در دانشگاه زنجان عملیاتی شد، یک تجربه موفق عنوان و بر لزوم توسعه آن تاکید کرد.



صبا با بیان اینکه این دانشگاه پس از بازدید از دانشگاه های چین با سه دانشگاه تفاهم نامه امضا کرده است، گفت: مسوولان این مراکز در چین با استقبال بسیار زیاد از همکاری با این دانشگاه زنجان، تسهیلات بسیار مناسبی برای در اختیار قرار دادن امکانات آزمایشگاهی، اسکان و رفاهی برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعزامی ما بر عهده گرفته اند.



وی به تفاهم انجام شده با برخی دانشگاه های ترکیه اشاره کرد و این کشور همسایه را دارای روابط بین الملل خوب با اکثر کشورها و قرابت فرهنگی و جغرافیایی زیاد با ایران و زنجان و مناسب برای ایجاد روابط علمی خواند.



صبا به وجود تفاهم نامه با دانشگاه کونکوردینای کانادا و دانشگاه بین المللی مالزی اشاره کرد و از عزم دانشگاه زنجان برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه ها خبر داد.



7319/596

انتهای پیام /*


4584535
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است