علمی فناوری 19:44 - 30 تیر 1397
معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با بیان این که حمایتی که در حوزه پژوهش انجام می‌دهیم باید بی‌منت و همه‌جانبه باشد، گفت: تمامی اعتبارات حوزه پژوهشی خروجی موفقی را در عرصه نانو، فناوری‌های نوین هسته‌ای، هوا و فضا و ... به همراه داشته و هیچ هدررفتی را در این حوزه شاهد نیستیم.

تمام اعتبارات حوزه پژوهشی خروجی موفقی داشته است/حمایتها از پژوهش بی‌منت و همه‌جانبه باشد

به گزارش ایسنا، علی باقر طاهری نیا در گردهمایی کارشناس مسئولان حوزه پژوهش، کتابداران و مدیران مجلات علمی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در سرعین با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: خوشحال هستیم که در استان اردبیل با وجود همه ظرفیت‌های خدادادی و مواهب الهی بزرگترین تکیه‌گاه توسعه، نیروی انسانی قلمداد شده و در این زمینه معاون استاندار بر این قابلیت‌ها و توانمندی‌های بی‌نظیر تاکید دارند.



وی خاطرنشان کرد: در دنیا برخی کشورها را به نام جغرافیای خود می‌شناسند که نظیر آن کشور ژاپن به سرزمین آفتاب تابان، آرژانتین به سرزمین نقره و آفریقا به سرزمین الماس شهرت دارند.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: در عیار بالاتر برخی کشورها و مناطق را نیز با بزرگان و چهره‌های فاخر ادبی، علمی و سیاسی می‌شناسند که در این بین اردبیل همواره به نام زادگاه و آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی شهره عام و خاص است و این به معنای توسعه یافتگی برمبنای نیروی انسانی است که ماندگاری و عظمت آن دایمی و همیشگی است.



طاهری‌نیا به تاکید مقام معظم رهبری در باب جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه تربیت کننده معلمان برای سازندگی نقش آینده اشاره و تصریح کرد: در سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری تعابیر و کلیدواژه‌هایی وجود دارد که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم که اصلی‌ترین این پیام توجه به فرهیختگی و شایستگی نیروهای انسانی در این دانشگاه و مسئولیت خطیر آنها در پرورش معلمانی است که قطعا خودشان در مدارس جایگاه ارزنده‌ای را در سازندگی نسل‌های آینده برعهده دارند.



وی گفت: در این سخنان جایگاه دانشگاه فرهنگیان به گونه‌ای ترسیم شده تا خارج از ردیف و بودجه تامینی جایگاه دانشگاه فرهنگیان و مخاطبان آن مورد دقت نظر قرار گیرد که در این بین خانواده‌ها و آحاد جامعه باید به تکریم جایگاه معلم اهتمامی جدی داشته باشند.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان به عقبه 100 ساله این دانشگاه و افق روشن پیش روی آن اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در سیر تکاملی خود گامی موثر در ارتقای جایگاه معلم برداشته است، به طوری که در انجام ماموریت خود بدون تعطیلی و یا داشتن تاریخ انقضا همواره در تربیت معلم جایگاهی شایسته داشته است.



طاهری‌نیا بیان کرد: برخلاف سایر دانشگاه‌ها که امکان دارد دغدغه جذب دانشجو و تحصیل آنها را داشته باشند، ما در دانشگاه فرهنگیان در این زمینه دغدغه‌ای نداریم؛ چرا که به شکل پیوسته در این دانشگاه تربیت شایسته معلمان مدنظر است و با توجه به کمبود 116 هزار معلم در حال حاضر و 600 هزار معلم در افق 1404 ما با قوت و قدرت نسبت به پذیرش و جذب دانشجویان فاخر اقدام می‌کنیم.



وی ادامه داد: هم اکنون 39 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و 10 هزار نفر نیز سالانه از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و باید با همتی بلند تلاش کنیم تا نیاز بلندمدت کشور را در حوزه تربیت معلمان شایسته برطرف کنیم.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به اعلام ظرفیت پذیرش 24 هزار معلم در آموزش و پرورش هدفگذاری ما بر این است تا با یک شیوه ترکیبی سعی کنیم تا معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش را به گونه‌ای تامین کرده و به فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود در این حوزه توجه کنیم.



طاهری‌نیا مشورت را امری بسیار مهم در تقویت فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: هیچ کس از امر مشورت و نتایج آن بی‌نصیب نمی‌ماند و ما به جای مداخله به مشورت اعتقاد راسخ داریم و بر این باوریم با تعامل و همکاری خوب دولت و مجلس و تقویت دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم شان اجتماعی معلمان را بالا ببریم.



وی خاطرنشان کرد: تمامی اعتبارات حوزه پژوهشی خروجی موفقی را در عرصه نانو، تکنولوژی‌های نوین هسته‌ای، هوا و فضا و ... به همراه داشته و هیچ هدررفتی را در این حوزه شاهد نیستیم.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در عرصه پژوهش باید در کنار تعامل سخاوتمندانه منابع اعتباری و هزینه‌ای در نظر بگیریم و یقین داشته باشیم ریالی از منابع این حوزه به هدر نمی‌رود، بلکه تا آخرین ریال این منابع در محل مناسب خود هزینه شده و خروجی آن نیز در جامعه مشخص است.

طاهری‌نیا اضافه کرد: حمایتی که در حوزه پژوهش انجام می‌دهیم باید بی‌منت و همه جانبه باشد تا حلاوت و شیرینی آن برای همه مشخص بوده و نتایج پژوهش و کار تحقیقاتی نیز مثبت و سازنده باشد.



وی در پایان با قدردانی از سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پیشنهاد برای اصلاح، لغو و یا تصویب قوانین جدید حمایتی در حوزه پژوهش و نظام تعلیم و تربیت، تصریح کرد: ما نیز قطعا از این فرصت استفاده می‌کنیم تا پیشنهادات خود را به مجلس در راستای اصلاح قوانین و فرآیندها ارائه کرده و دغدغه نظم تعلیم و تربیت را کاهش دهیم.



انتهای پیام


9848997
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است