سیاسی 15:43 - 06 خرداد 1394
رییس جمهوری:
رییس جمهوری، توسعه اقتصاد خلاق را گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم تسهیل و حمایت از ورود گسترده بخش خصوصی به ویژه انجمن های تخصصی به این مقوله و استفاده از تجربیات جهانی تأکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: اقتصاد خلاق با توجه به درون زا و برون گرا بودن و تأثیرات عمده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سازگاری با محیط زیست، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی مهم است و توسعه آن گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است.


وی که پس از ارایه گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعضای هیات دولت درباره «اقتصاد خلاق» صحبت می کرد، اتکای اقتصاد خلاق بر خلاقیت های ذهنی و فکری و برخورداری از آثار گسترده اجتماعی در فرهنگ سازی و توسعه اقتصادی را از جمله مزیت های آن برشمرد و تمامی دستگاه های اجرایی را به ایفای نقش های خود در توسعه اقتصاد خلاق سفارش کرد.


در گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقتصاد خلاق به عنوان عامل ایجاد کننده رشد اقتصادی و اجتماعی جوامع پیشرفته یاد شده که در آن، صنایع با برداشت کمتر از طبیعت و محیط زیست و آلودگی کمتری که برای محیط زیست ایجاد می کنند، آسیب به مراتب کمتری را نسبت به اقتصاد کلاسیک در طبیعت بوجود می آورند. 


همچنین در این گزارش با اشاره به قابلیت و پتانسیل عرضه محصولات خلاق فرهنگی و هنری ایرانی و اسلامی مانند فیلم، موسیقی، تابلوهای هنری و کالاهای فرهنگی در بازارهای منطقه ای و جهانی، اقتصاد خلاق را نوعی اقتصاد مقاومتی برون گرا دانسته و به نقش صنایع خلاق در رونق تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق ثروت آفرینی ملی و اشتغال زایی اشاره کرده است. 


بررسی وضعیت اقتصاد خلاق در کشورهای مختلف دنیا و آثار آن در رونق و رشد اقتصادی آنها از دیگر موارد مورد اشاره در این گزارش است.


در جلسه امروز هیات وزیران همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری گزارشی درخصوص «وضعیت استان و آخرین اقدامات انجام شده در زمینه طرح های مصوب سفر رییس جمهور» ارایه داد.


این گزارش به بررسی مهم ترین اقدامات و دستاوردهای انجام شده در بخش های مختلف در استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون پرداخته است که از آن جمله در بخش کشاورزی می توان به اقداماتی از قبیل افزایش سطح آبیاری مدرن، افزایش سطح زیر کشت زراعی و باغی و میزان تولیدات آنها و افزایش میزان تولید گوشت قرمز و مرغ اشاره نمود. 


بر اساس این گزارش در بخش اقتصادی و اجتماعی این استان با افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش شبکه های گاز و افزایش تعداد روستاهای دارای برق روبروست. 


بهبود نسبت پزشک به ازای جمعیت استان، افزایش تعداد روستاهای دارای آب شرب سالم، رشد نرخ باسوادی در استان و افزایش سرانه فضای ورزشی از دیگر اقداماتی است که در گزارش یاد شده به آنها اشاره شده است. 


این در حالی است که در بخش زیربنایی می توان به تکمیل زیرساخت های مسکن مهر از 65 درصد به 95 درصد، افتتاح بیش از چهار هزار واحد مسکن مهر در سال 93، فعال سازی پروژه راه ها و احداث 110 کیلومتر بزرگراه (60 کیلومتر آن انجام شده و 50 کیلومتر از آن با 70 درصد پیشرفت در حال اجراست) اشاره کرد.


رییس جمهوری ضمن تشکر از استاندار چهارمحال و بختیاری و با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده، این استان را از نظر زیبایی طبیعی از استان های ممتاز کشور دانست که منبع آب برای چند استان کشور است.


روحانی با اشاره به سفر استانی هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دولت مصمم است به وعده های خود در این استان تا پایان سال عمل کند و ان شاءا... مردم شاهد شروع و بهره برداری از اقدامات انجام شده خواهند بود.


رییس جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت امور اجرایی را موظف به پیگیری طرح های باقی مانده در استان نمود.


روحانی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری با داشتن ظرفیت های بالا می تواند به مرکز گردشگری تبدیل شود، تصریح کرد:سرمایه گذاری در استان و استفاده از استعدادها و ظرفیت های موجود در آن موجب تحول فرهنگی و اقتصادی و ایجاد غرور ملی خواهد شد.


وی با تأکید بر این که مشکل آب در کشور یک مشکل فراگیر و جدی است، صرفه جویی در مصرف آب را با بهره گیری از الگوهای نوین آبیاری و کشت و نوسازی کشاورزی بسیار ضروری دانست و اهتمام جدی در استان و سایر استان ها و بهره گیری از روش های نوین در مصرف آن را خواستار شد.


در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.


بر این اساس وبا تصویب دولت، مبلغ 300 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح احداث باند دوم رودهن- فیروز کوه- قائم شهر اختصاص یافت.


همچنین دولت با برقراری امتیاز فوق العاده سختی شرایط محیط کار متصدیان پست های سازمانی محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه های عملیاتی این سازمان براساس عوامل و شاخص های مربوط به سختی شرایط محیط کار متصدیان پست های سازمانی مذکور، مشروط به تأمین بار مالی آن از منابع داخلی سازمان حفاظت محیط زیست تا سقف (3000) امتیاز موافقت کرد.


موافقت نامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر مشتمل بر یک مقدمه و 18 ماده نیز در جلسه امروز هیات وزیران تصویب شد.


دولت آیین نامه اجرایی یک ماده از قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع امکان حضور نمایندگان بخش کشاورزی در هیات نمایندگان استانی و ملی و نمایندگان دولت را به تصویب رساند.


به موجب آیین نامه مذکور، هیات نمایندگان اتاق تهران مشتمل بر 60 به مدت چهار سال از سوی هیات وزیران انتخاب می گردند که بر این اساس، 14 نفر به انتخاب و انتصاب وزیر صنعت، معدن و تجارت به ترتیب شش نفر از بخش صنعت، پنج نفر از بخش بازرگانی و سه نفر از بخش معدن خواهند بود.


همچنین شش نفر از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران از سوی وزیر جهاد کشاورزی انتخاب می-شوند و 40 نفر از این اعضا شامل 16 نفر از بخش بازرگانی، 14 نفر از بخش صنعت، چهار نفر از بخش معدن و شش نفر از بخش کشاورزی هستند.


تعداد هیات نمایندگان اتاق در شهرستان ها نیز 15 نفر است که به ترتیب پنج نفر از بخش بازرگانی، پنج نفر از بخش صنعت، دو نفر از بخش معدن و سه نفر از بخش کشاورزی اتاق مربوطه برای مدت چهار سال انتخاب می شوند.


انتهای پیام/



6455640
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است