استانی 08:52 - 01 آبان 1397
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سومین مرحله آزادسازی محدوده های اکتشافی در سیستان و بلوچستان‌، تعداد 87 محدوده معدنی مشمول آزاد سازی قرار گرفت.

آزادسازی 87 محدوده معدنی اکتشافی در سیستان و بلوچستان

‌به گزارش ایسنا-  به نقل از امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، محمود رضا رحمتیان افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی ( شماره 155441/60 مورخ 12 شهریورماه 97 ) وزارت صمت و اعلامی در سامانه کاداستر، سومین مرحله آزاد سازی محدوده و پهنه های اکتشافی استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در آزاد سازی انجام شده تعداد 129 محدوده اکتشافی و 2 پهنه اکتشافی همزمان با سراسر کشور در سامانه کاداستر معادن جهت متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش آزاد گردید، که 87 مورد ثبت محدوده صورت گرفته است.

رحمتیان اضافه کرد: تاکنون دو مرحله آزادسازی محدوده های معدنی و پهنه های اکتشافی در طی سال های 94 و 95 در سطح کشور اقدام ‌و مرحله سوم نیز در زمان مقرر انجام شده است.

وی هدف از این اقدام را فراهم نمودن بستر جذب سرمایه، ایجاد اشتغال پایدار و بهره برداری مناسب از ظرفیت‌های معدنی کشور عنوان کرد.

به گفته رحمتیان آن گروه از محدوده‌ها که در مرحله دوم به هردلیلی آزاد نشده بودند و اکنون نیز از نظر قانونی مشکلی برای آزادسازی آنها نبوده این بار در فهرست محدوده‌های قابل آزادسازی مرحله سوم قرار گرفته اند.

رحمتیان در ادامه افزود: کلیه محدوده‌های درخواست صدور پروانه اکتشاف ابطالی، پروانه‌های اکتشاف ابطالی و محدوده‌های اکتشافی بلاتکلیف، بدون سابقه قبلی و مجهول که حداقل یکبار به مزایده رفته و متقاضی نداشته‌اند از جمله محدوده‌های مشمول آزادسازی بوده اند.

این مقام مسئول درباره محدوده‌های آزاد شده در این مرحله تاکید کرد: باقی‌مانده پهنه‌های مصوب که جلسه نهایی آنها برگزار شده و مناطق امیدبخش آنها با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ادامه کار به سازمان استان‌ها ابلاغ شده است نیز مشمول آزادسازی این مرحله قرار گرفته اند.

وی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی مقام عالی وزارت در رابطه با تعیین تکلیف محدوده های راکد و کم کار معدنی کشور‌، آن گروه از افراد حقیقی که پروانه‌ اکتشاف آنها پس از 23 خرداد سال جاری ابطال شده است‌، به مدت یکسال امکان ثبت محدوده جدید در سامانه کاداستر را نخواهند داشت‌.



انتهای پیام


9951468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است