ورزشی 19:24 - 09 مرداد 1393
هفته اول لیگ برتر فوتبال؛
نخستین دیدار چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال بین دو تیم تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان برگزار شد که این مسابقه در نهایت درحالی با برتری تراکتورسازی به اتمام رسید که ادینیو مهاجم جدید این تیم تبریزی در دقیقه 82 گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

شکست قهرمان لیگ برابر قهرمان جام حذفی/ ادینیو به داد تراکتور رسید

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال از امروز پنجشنبه و با دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و تراکتورسازی از ساعت 17:30 در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز شد که این مسابقه در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود تراکتورسازی به اتمام رسید. سامان نریمان جهان (دقیقه 31) و لوسیانو ادینییو (دقیقه 82) برای تراکتورسازی و مساریچ در دقیقه 74 برای فولاد گلزنی کردند.

این مسابقه که جدال تیم‌های قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی در فصل گذشته بود و به نوعی دیدار سوپر جام محسوب می‌شد، تحت تاثیر غیبت چند بازیکن تیم فولاد به خاطر کارت‌های نامعتبر خدمت قرار داشت و بازیکنانی مثل بختیار رحمانی و شهاب کرمی نتوانستند فولادی‌ها را همراهی کنند. البته به نظر می‌رسد مشکل ساسان انصاری حل شده چرا که این بازیکن در فهرست فولاد قرار داشت.

تیم فولاد در نیمه نخست تا حدی ناهماهنگ نشان داد و پاس‌های بازیکنان این تیم برای چندین مرتبه به تراکتورسازی رسید. برنامه اصلی فولاد در نیمه نخست روی پاس‌های پشت دفاع تیم حریف متمرکز بود ولی بازیکنان تراکتورسازی با خنثی کردن این برنامه فشار زیادی روی دروازه فولاد آورده و موفق شدند در دقیقه 31 و توسط سامان نریمان جهان گل اول بازی را به ثمر برسانند تا بازی در این نیمه با همین تک گل به پایان برسد. نریمان جهان با این گل، عنوان اولین گلزن لیگ چهاردهم را از آن خود کرد.

در نیمه دوم هرچند بازیکنان فولاد فشار حملاتشان را بیشتر کردند، اما رسول خطیبی با وارد کردن ادینییو به ترکیب تیم نشان داد که قصد عقب نشینی نداشته و می‌خواهد تعداد گل‌های تیمش را بیشتر کند. با وجود این تیم فولاد در دقیقه 74 موفق شد اشتباه حامد لک، دروازه‌بان تراکتورسازی به گل مساوی برسد. خروج اشتباه لک باعث شد تا "مساریچ" مدافع پیش تاخته فولاد گل مساوی را به ثمر برساند.

تراکتورسازی که سه امتیاز بازی را در خانه خود از دست رفته می‌دید دامنه حملات خود را افزایش داد. شوت احمد کامدار در دقیقه 80 با فاصله کمی از کنار دروازه فولاد کنار رفت. در نهایت این حملات به نتیجه رسید و لوسیانو ادینییو که در نیمه دوم وارد زمین شده بود توانست در دقیقه 82 گل دوم تراکتورسازی را بزند و این تیم را یکبار دیگر از حریفش پیش بیندازد.

فرصت باقی مانده برای فولاد آنقدر نبود که بازیکنان این تیم بتوانند مجددا نتیجه بازی را تغییر دهند. حملات کم اثر فولادی‌ها در اواخر مسابقه نتیجه‌ای نداشت تا بازی با همان نتیجه 2 بر یک به سود تراکتورسازی به اتمام برسد.

روز نخست از هفته اول رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری دو دیدار زیر به پایان می‌رسد:

* راه‌آهن تهران - استقلال تهران، ساعت 19:40، ورزشگاه تختی تهران

* صبای قم - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 19:40، ورزشگاه یادگار امام ق
م

- برنامه ادامه دیدارهای هفته اول چهاردهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - 10/05/93

* پدیده مشهد - ملوان بندرانزلی، ساعت، ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن مشهد

* سایپا البرز - نفت مسجدسلیمان، ساعت 18، ورزشگاه انقلاب کرج

* سپاهان اصفهان - پیکان تهران، ساعت 19:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* صنعتی خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 19:40، ورزشگاه غدیر اهواز

* پرسپولیس تهران - نفت تهران، ساعت 19:40، ورزشگاه آزادی تهران


4362031
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است