ورزشی 15:25 - 24 بهمن 1394
افاضلی کارشناس فوتبال گفت: در ابتدای فصل هیچکس فکر نمی‌کرد پرسپولیس و برانکو با این بازیکنان نتیجه بگیرند، اما حالا می‌بینید که برانکو از همان بازیکنان به چه نحوی بازی گرفته است.

هومن افاضلی، کارشناس فوتبال کشورمان راجع به بازی رو گذشته دو تیم پرسپولیس و فولاد گفت: در این دیدار پرسپولیس در حدود 65 دقیقه فوتبالی را ارائه داد که سطح آن از لیگ ما بالاتر بود و از یک جایی به بعد تا حدودی دچار افت شد که دلیل آن هم این است در لیگ برای هیچ تیمی در حال حاضر میسر نیست که بتواند 90 دقیقه با دوندگی بالا و پرس از جلو بازی کند و اگر تیمی بتواند به این شرایط برسد، قطعاً مدعی قهرمانی در آسیا خواهد بود.


وی ادامه داد: مشکل پرسپولیس این است که به اندازه کافی گل نمی‌زند و برای همین بازیکنان از لحاظ روانی در دقایق آخر عقب نشستند و مربی برای همین مجبور شد تعویض‌هایی را که نگه داشته بود، در 5 دقیقه آخر بازی انجام بدهد. اگر پرسپولیس توانسته بود گل دوم را هم به فولاد بزند، قطعاً با توجه به روند بازی می‌توانست با اختلاف زیادی بازی را ببرد. البته این ایراد از ابتدای فصل با پرسپولیس بوده است و برطرف کردن آن با شرایط فعلی زمان می‌برد.


افاضلی پیرامون همین مساله افزود: به شهادت آمار در حال حاضر در لیگ پرسپولیس بیشترین موقعیت را در میان تیم‌ها ایجاد می‌کند. طبق آمار این تیم در هر بازی 3/7 موقعیت ایجاد می‌کند، اما علیرغم این در گل زدن مشکل دارد که البته یک دلیل آن جوان بودن نفرات پرسپولیس و استرس داشتن آنها در خط حمله است که این مشکل با دو چیز برطرف می‌شود. اول داشتن مهاجمی که ذاتاً گل زن باشد، یکی مانند علی دایی که خوب چنین بازیکنی فعلاً در پرسپولیس وجود ندارد و راه دیگر هم انجام تمرینات مخصوص برای مهاجمان است که البته زمان بر است و به نظر می رسد پرسپولیسی‌ها باید این فصل را با همین شرایط سر کنند. مهدی طارمی بازیکن بسیار خوبی است و گلهای زیادی هم در این فصل زده است. اما اگر در گل‌زنی بازیکن طراز اولی بود، تا اینجای فصل باید 20 گل می‌زد و این نشان می‌دهد که باید با تمرینات مداوم ضعف گلزنی خود را برطرف کند.


سرمربی سابق تیم ملی امید در مورد تاثیرات برانکو در نحوه بازی فعلی پرسپولیس نیز اظهار داشت: این فوتبالی که اکنون پرسپولیس ارائه می‌دهد را برانکو در این تیم ایجاد کرده است. این در حالی است که در ابتدای فصل همه می‌گفتند پرسپولیس با این بازیکنان ضعیف به جایی نمی‌رسد، اما حالا می‌بینیم که همان بازیکنان به چه شکلی بازی می‌کنند و فوتبالی را ارائه می‌دهند که پرسپولیس از دهه 60 به بعد در هیچ زمانی مانند آن بازی نکرده بود. این نشان دهنده این است که برانکو نفراتش را طبق سیستم مورد نظرش انتخاب کرده و این انتخاب بسیار هوشمندانه و دقیق بوده است.


وی در ادامه گفت: به عنوان مثال برانکو وقتی بازیکنی مانند محمد انصاری را جذب کرد، حرف و حدیث بسیاری علیه او به وجود آمد و گفتند چرا و چطور یک بازیکن تستی جذب پرسپولیس شده است. اما حالا می‌بینیم که این بازیکن در چه سطحی بازی می‌کند و مربی چطور می‌تواند در بروز استعداد بازیکن تاثیر گذار باشد. پرسپولیس در نیم فصل دوم بسیار بهتر از نیم فصل اول بازی می‌کند و قطعاً با ادامه همین روند، فصل بعد نسبت به حال حاضر فوتبال بهتری را بازی خواهد کرد.


افاضلی در پایان گفت: این مساله نشان دهنده جایگاه دانش در فوتبال است و نشان می‌دهد تا چه اندازه دانش در فوتبال اهمیت دارد. چیزی که متاسفانه در فوتبال ما خیلی کم به آن بها داده می‌شود.

7679579
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است