اقتصادی 11:20 - 10 شهریور 1393
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران
سجادی رشد نفت کوره بانکر شده را در یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، ٢٨ درصد اعلام کرد و گفت: حجم بانکرینگ نفت کوره در مدت مشابه سال پیش، دو میلیارد و ٥٧٥ میلیون لیتر بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید ناصر سجادی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که سوخت رسانی به کشتیها (بانکرینگ) یکی از فعالیتهای مهم این شرکت است،در یکسال منتهی به مرداد ماه امسال، سه میلیارد و ٢٨٦ میلیون لیتر نفت کوره به کشتیها تحویل شده است.

 

سجادی رشد نفت کوره بانکر شده را در یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، ٢٨ درصد اعلام کرد و گفت: حجم بانکرینگ نفت کوره در مدت مشابه سال پیش، دو میلیارد و ٥٧٥ میلیون لیتر بوده است.

 

وی درباره بانکرینگ نفت گاز در یکسال گذشته نیز گفت: از مردادماه سال پیش تا مردادماه امسال، ١٤٠ میلیون لیتر نفتگاز بانکر و به کشتیها عرضه شده است.

 

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، عمده عملیات بانکرینک مربوط به نفت کوره است، بنابراین بانکرینگ نفت گاز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن تفاوت محسوسی نداشته است.

 

به گزارش شانا، توسعه صنعت بانکرینگ از اولویتهای مهم وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و با توجه به این رویکرد در سال ٩٢، یک میلیارد و ٢٣٠ میلیون لیتر نفت کوره بانکر شد.

 

رشد حجمی سال ٩٢ این عملیات در مقایسه با سال پیش از آن، ٦٥ درصد و رشد ارزش این فرآیند (سوخت رسانی به کشتیها) به لحاظ ارزش ریالی نیز ١٠٤,٥  (یکصد و چهار و نیم درصد) درصد بوده است.

 

با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر افزایش سهم ٢٠ درصدی بانکرینگ درخلیج فارس، از یکسال گذشته تاکنون پنج شرکت جدید به مجموع شرکتهای بانکر کننده (سوخت رسان به کشتیها) افزوده شده است و هم اکنون ٧ شرکت، عملیات بانکرینگ را انجام می دهد.

 

این شرکتها زیرساختهای خوبی برای سوخت رسانی به کشتیها در بنادر مختلف کشور ایجاد کرده اند و با هدف گسترش این فعالیت اقتصادی، با ساخت مخازن و خرید کشتیهای سوخت رسان، زیرساختهای مناسبی در برخی مناطق دریایی مانند قشم، کیش، بندر عباس و چابهار ایجاد کرده اند و در دیگر نقاط نیز در حال ایجاد زیر ساختهای مشابه هستند.

 

سهم کنونی بانکرینگ در منطقه خلیج فارس سه تا چهار درصد است که باید به ٢٠ درصد افزایش یابد؛ از این رو و برای تحقق این مهم باید تلاش همه جانبه و گسترده ای انجام  گیرد.

 

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برای چهار میلیون تن بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) در سال ٩٣ هدفگذاری کرده است.

 

از آنجا که فرآورده های نفتی با نرخی نزدیک به قیمت صادراتی فروخته می شود، از اینرو بانکرینگ را می توان نوعی صادرات فرآورده نفتی تلقی کرد.



انتهای پیام/


4616924
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت دو روز شاهد خروج نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: این هفته نقدشوندگی و حمایت بیشتر از شاخص‌ساز‌ها و سهام بزرگ توجه اهالی بازار را جلب کرده و روز‌های بهتری را سپری کردند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۹ محور اصلی و غیر شریانی کشور به دلیل بارش سنگین باران و سیل مسدود شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق گزارش وزارت اقتصاد، تعداد مجوز‌های کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز ۲۸ فروردین به ۳۶۸ هزار و ۸۰۷ مجوز رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآورد می‌شود که تولید چای خشک بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، با افزایش راندمان و اصلاح رده‌های انرژی سیستم‌های سرمایشی، هدف‌گذاری کاهش ۴۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پیگیری می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط جوی مناسب و سبزینگی مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود، اما تحقق این موضوع به اعلام‌جایزه تحویل گندم بستگی دارد که امیدواریم تا پایان فروردین این امر محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تمدید مهلت برای مودیان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌های پیش فرض تا ۱۲ اردیبهشت ماه تابه امروز ۵۰ درصد از مودیانپیش فرص اظهار نامه‌های خود را تکمیل کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است