استانی 22:20 - 15 آذر 1397

اردبیل به شاخص ۲.۵ تخت بیمارستانی به ازاء هر هزار نفر دست می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو عصر پنجشنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی به منظور احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل افزود: در حال حاضر حدود دو هزار تخت بیمارستانی در سطح استان وجود دارد که ۱.۷ تخت به ازاء هر هزار شهروند را شامل می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ضریب کشوری در این خصوص ۱.۹ تخت به ازاء هر هزار شهروند است، ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و آغاز پروژه های درمانی مصمم هستیم این رقم تا سال ۱۴۰۴ با احداث بیمارستان های دولتی و خصوصی به شاخص ۲.۵ تخت برسد.

استاندار اردبیل با اشاره به هدف گذاری در خصوص افزایش تخت های بیمارستانی در این استان افزود: قرار است تخت های بیمارستانی استان تا سال ۱۴۰۴ از رقم کنونی دو هزار و ۱۴ تخت به سه هزار و ۵۰۰ تخت افزایش یابد.

وی بیان داشت: برنامه ریزی های خوبی در این زمینه توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، وزارت بهداشت و استانداری اردبیل صورت گرفته که امیدواریم با همکاری مستمر در این زمینه به شاخص مطلوب و استاندارد کشوری برسیم.

بهنام جو احداث بیمارستان هزار تختخوابی در اردبیل را در راستای توسعه مراکز درمانی و شاخص های این حوزه موثر دانست و  به امضا توافق نامه احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل بین استانداری اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در دو فاز ۵۰۰ تختخوابی در سایت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اجرا خواهد شد، یادآور شد: بخشی از افزایش تخت های بیمارستانی در این استان توسط بخش خصوصی انجام می شود، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری اردبیل با اعطای تسهیلات و زمین خیرین و بخش خصوصی را در این زمینه یاری می کنند.

استاندار اردبیل یکی از این پروژه ها را بیمارستان نجف زاده اردبیل عنوان کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته این بیمارستان در پروسه سه ساله به اتمام می رسد.

وی با اشاره به زیرساخت های حوزه سلامت تاکید کرد که در کنارتوسعه درمانی استان، بحث دانشکده و پزشکی آبدرمانی و گردشگری سلامت با توجه به مذاکراتی که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با دانشگاه ترکیه انجام داده به صورت جدی پیگیری می شود.


9992661
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است