علمی فناوری 12:08 - 30 مرداد 1396
برترین متخصصان هوش مصنوعی در جهان زنگ هشدار را نسبت به خطر تولید و گسترش روبات‌های قاتل به صدا درآورده‌اند.

هشدار متخصصان هوش مصنوعی به سازمان ملل؛

براساس گزارش CNN، ایلان ماسک یکی از 116 بنیانگذار شرکت‌های روباتیک در جهان است که از سازمان ملل متحد درخواست کرده تا از گسترش سلاح‌های اتوماتیک جلوگیری کند.

این متخصصان در نامه‌ای سرگشاده از سازمان ملل درخواست کردند سیاستی را برای ممانت از تولید و استفاده این سلاح‌ها در پیش بگیرد: سلاح‌های مرگبار و خودکار درحال تبدیل شدن به سومین انقلاب جنگ‌افزاری هستند، زمانی که تولید شوند مجوزی برای آغاز درگیری‌های مسلحانه در مقیاسی بزرگتر از همیشه در بازه زمانی سریعتر از آنچه انسان توان مقابله با آن را داشته باشد، خواهند بود.

در این نامه آمده‌است: این سلاح‌ها می‌توانند در حملات تروریستی و علیه انسان‌های بیگناه به کار گرفته شوند. امضاکنندگان این نامه از شرکت‌هایی متعلق به آمریکای شمالی، اروپا، آفریقا و آسیا از جمله مصطفی سلیمان، متخصص هوش مصنوعی در شرکت گوگل هستند.

رایان گریپی بنیانگذار شرکت کلیرپاث روباتیک و اولین فردی که این نامه را امضا کرده‌است می‌گوید برخلاف دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی، که هنوز در قلمرو علمی تخیلی باقی مانده‌اند، سلاح‌های خودکار در آستانه تولید هستند و در هیاهو و آشفتگی جهان از توانایی حقیقی برای آسیب‌زدن به افراد بیگناه برخوردارند.

به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر، بیش از ده‌ها کشور، از جمله آمریکا، چین، اسرائیل، کره جنوبی، روسیه و بریتانیا درحال ساخت سیستم‌های سلاح خودکار هستند. ایلان ماسک سال‌ها است که نسبت به خطرات هوش مصنوعی هشدار داده‌است و همواره گفته‌است که این فناوری از سلاح اتمی نیز خطرناک‌تر است و با بالاگرفتن تنش‌های دولت آمریکا با کره شمالی در ماه اخیر، وی هشدار داد که این فناوری حتی از رژیم کیم جونگ اون نیز خطرناک‌تر است.

این درحالی است که ماسک در کنار شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس، شرکت نوپایی را برای ایجاد هوش مصنوعی و استفاده از این فناوری در مسیر درست تاسیس کرده‌است. 

نامه سرگشاده به سازمان ملل متحد در کنفرانس هوش مصنوعی در ملبورن استرالیا منتشر شد، کنفرانسی که پیش از نشست سازمان ملل با متخصصان دولتی درباره سلاح‌های خودکار برگزار شده‌است.  به گفته توبی والش استاد دانشگاهی که در نوشتن این نامه همکاری داشته‌است، این فناوری ممکن است برای صنعتی سازی جنگ‌ها به کار گرفته شود. وی از سازمان ملل خواست تا مشابه سلاح‌های شیمیایی،‌از ساخت و گسترش روبات‌های قاتل نیز جلوگیری کند.


9379695
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است