استانی 10:51 - 03 شهریور 1398
رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان:
‌رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از 10 درصد پوشاک موجود در بازار، وارداتی است، گفت: در تولید پوشاک زنانه بیشتر از مواد اولیه خارجی استفاده می شود که واردات آن با مشکلاتی از جمله هزینه بالا همراه است.

در تامین مواد اولیه پوشاک زنانه دچار مشکل هستیم

‌ابراهیم خطابخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-‌ در خصوص وضعیت بازار پوشاک اصفهان، اظهار کرد: بازار فعلی پوشاک وضعیت جالبی ندارد، زیرا در حال برچیدن اجناس خارجی از بازار هستیم. این کار از سال گذشته کلید خورد و کالای ایرانی جایگزین کالای خارجی می‌شود. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر به جز تعداد اندکی که از قبل باقی مانده، کالای قاچاق در مغازه‌ها نداریم و به دنبال جایگزینی پوشاک ایرانی هستیم. لباس تولید اصفهان نسبت به گذشته از نظر کیفیت بهبود یافته و در آینده‌ای نزدیک توانایی رقابت با پوشاک خارجی را دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان با اشاره به اینکه زمانی در بین خانواده‌های ایرانی پوشاک خارجی حرف اول را می‌زد، گفت: امروز در تولید کت‌و‌شلوار، مانتو و لباس‌های مجلسی بسیار قوی عمل می‌کنیم، اما برای جایگزینی کامل پوشاک ایرانی در بین مردم نیازمند فرهنگ سازی هستیم که این کار زمانبر است و صدا و سیما باید در سال رونق تولید بر این مقوله تمرکز کند همچنین تولیدکنندگان و فروشندگان باید پوشاک با کیفیت ایرانی را تولید و به فروش برسانند.

وی در رابطه با تاثیر تحریم‌ها بر بازار پوشاک اصفهان، گفت: تحریم‌ها در بحث تولید می‌توانند باعث کاهش وابستگی به خارج شوند. تحریم‌ها در بازار پوشاک اصفهان تاثیر محسوسی نداشته، البته ماشین‌آلات کارخانجات نساجی باید بروز شود.

خطابخش ادامه داد: امروز چون در بازار تولید سنتی نداریم، بنابراین ماشین آلات نساجی باید به روز شوند، مردم باید توجه کنند که به دلیل تحریم‌ها نباید جوانان بیکار باشند و برای رفع نیاز‌های خود به کشورهای خارجی وابسته باشیم.

وی در خصوص تامین مواد اولیه صنعت پوشاک، اظهار کرد: از سال 96 تاکنون تولید ایرانی رونق گرفته، اما در زمینه مواد اولیه هنوز مشکلاتی وجود دارد و اگر تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این بخش جدی‌تر کار کنند؛ می‌توانیم در تمام بخش‌ها خودکفا شویم. 

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان، افزود: بازار نیز دچار رکود و مشکلاتی شده که بخشی از آن به معیشتی مردم باز می‌گردد که باید برای آن چاره اندیشید. 

وی با بیان اینکه 50 درصد مواد اولیه پوشاک مردانه از جنس ایرانی و بقیه آن خارجی است، اظهار کرد: متاسفانه در تولید پوشاک زنانه بیشتر از مواد اولیه خارجی استفاده می شود که واردات آن با مشکلاتی از جمله هزینه بالا همراه است.

خطابخش با تاکید بر ضرورت تولید پوشاک در داخل کشور و برندسازی آن، گفت: تولید مواد اولیه در ایران هزینه بالایی دارد، از سال 93 تمام تولیدکنندگان داخلی کار خود را تعطیل کرده بودند، اما بعد از تحریم ها دوباره مشغول به کار شده اند و اگر در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری شود تولید افزایش و در نتیجه قیمت پوشاک کاهش می یابد.

وی با اشاره به عوامل رونق تولید کالای ایرانی، اظهار کرد: تغییر ذهنیت خرید اجناس خارجی و همچنین افزایش تولید داخلی در راستای رونق تولید خواهد بود البته واردات مواد اولیه به دلیل تحریم‌ها به سختی انجام می شود، از طرفی استفاده از مواد اولیه‌ای که در سال‌های گذشته انبار شده بود، به تولید رونق داده است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان افزود: پیش از تحریم ها 99 درصد پوشاک موجود در بازار، وارداتی بود، اما در حال حاضر کمتر از 10 درصد پوشاک کشور خارجی است که دلیل آن بازرسی اتحادیه و برچیدن کالای خارجی از بازار بود که موجب فروش پوشاک ایرانی شده است.

وی ادامه داد: در گذشته واحدهای تولیدی زیادی در بخش پوشاک تعطیل شده بودند که به دلیل تحریم ها دوباره شروع به کار کرده اند، اما نیازمند وام‌هایی با سود پایین و همچنین معافیت های مالیاتی هستند.

انتهای پیام


10218031
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است