استانی 00:38 - 01 آبان 1393
استان گیلان با تولید حدود 18 هزار تن زیتون در سال‌های آور و 13 هزار و 600 تن محصول در سال‌های نیاور زیتون، مقام سوم تولید این محصول را در بین 26 استان زیتون‌خیز کشور داراست.

باغ‌های زیتون گیلان پربار شده‌اند

امسال با آغاز برداشت زیتون، مسئولان جهاد کشاورزی از افزایش 20 درصدی تولید محصول معادل حدود 15 هزار و 500 تن زیتون خبر می‌دهند.

خانلر از باغداران نمونه زیتون رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به اینکه در هر هکتار از باغ خود 3 تن زیتون برداشت می‌کند، خاطرنشان کرد: من عاشق زیتون هستم و پرداختن به این رشته کشاورزی باعث شده که برای 20 نفر اشتغال فراهم کنم.

مهناز، یکی از کارگران برداشت زیتون در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه 4 روز است مشغول کار در باغات زیتون است، افزود: در این 4 روز 500 هزار تومان دستمزد دریافت کرده‌ام. امسال محصول زیتون خوب است و درآمد خوبی هم نصیب ما خواهد شد.

در ادامه محمد، یکی دیگر از زیتون کاران رودباری به خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: من 800 درخت دارم و امسال 16 تن زیتون برداشت خواهم کرد. خوشبختانه امسال آفت مگس زیتون نداشتم و محصولم از نظر کمی و کیفی وضعیت مناسبتری نسبت به سال گذشته دارد.

حبیب جهانساز، معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از افزایش تولید 20 درصدی زیتون در گیلان خبر داد و گفت: میزان برداشت امسال زیتون تا اواخر پاییز مشخص می‌شود اما پیش بینی می‌کنم امسال بیش از 15 هزار تن زیتون در استان تولید شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل آفت مگس زیتون و سال نیاور بودن 12 هزار تن زیتون در گیلان تولید شد، ادامه داد: برای اینکه آفت به سال آینده منتقل نشود به زیتون‌کاران توصیه کردیم زیتونها را کنسروی برداشت کنند. زیتونکاران نیز به توصیه‌ها گوش کردند و امسال 70 درصد زیتون‌ها در مرحله کنسروی برداشت شده‌اند.

جهانساز بیان کرد: گیلان جزء سه استان برتر کشور در تولید زیتون است. در مجموع در گیلان 6300 هکتار باغ زیتون داریم.

وی خاطرنشان کرد: امسال هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی محصول زیتون در گیلان بهتر از سال گذشته است.

انتهای پیام


5018422
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است