اجتماعی 12:55 - 29 فروردین 1393
سخنگوی سازمان غذا و دارو نسبت به عوارض خطرناک مصرف داروهایی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، هشدار داد.

هشدار به افرادی که داروهای ماهواره ای مصرف می کنند/ راههای فروش داروهای غیرمجاز

محمد هاشمی با اشاره به افزایش تماسهای تلفنی هموطنان با مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت در ارتباط با مصرف داروهایی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، به خبرنگار مهر گفت: از آنجا که مواردی از بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از مصرف برخی از داروهای کاهش وزن از جمله فرآورده HERBAL SLIMMING گزارش شده است، توجه هموطنان را به چند نکته جلب می نمایم.

وی افزود: تهیه دارو تنها باید از طریق سیستم دارویی کشور اعم از داروخانه ها و بیمارستانها صورت گیرد و حتی پزشک معالج هم مجاز به فروش دارو یا فرآورده های دارویی در مطب نیست.

هاشمی تاکید کرد: از آنجا که نظارت وزارت بهداشت بر داروهای ارائه شده از طریق داروخانه ها و بیمارستانها به واسطه کنترل دائمی شرکتهای تولید کننده، وارد کننده و شرکتهای پخش دارو صورت می گیرد، شهروندان بدون نگرانی می توانند داروی مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه و استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که فروش و تبلیغ داروهای تبلیغی در شبکه های ماهواره ای صرفا جنبه سودجویی دارد، اظهارداشت: اغلب این داروها با ادعای دارا بودن مجوز وزارت بهداشت، مصرف کنندگان را به تهیه و مصرف این قبیل فرآورده های غیرمجاز ترغیب می نمایند.

وی ادامه داد: هموطنان عزیز این نکته را توجه داشته باشند که تمامی نقل و انتقالات و روش فروش فرآورده های غیرمجاز از طریق تماس تلفنی و ارسال با پیک انجام می شود و این خود گواه تقلبی بودن و عدم صحت اطلاعات ارائه شده است.

هاشمی در پایان گفت: بار دیگر تاکید می کنم که وزارت بهداشت ضمن اطلاع رسانی و هشدار به هموطنان گرامی، مسئولیتی را در قبال عوارض ناشی از تهیه و مصرف خودسرانه فرآورده های غیرمجاز و تقلبی بر عهده نخواهد گرفت و از خانواده ها درخواست می شود خود را به عنوان یک طعمه در دام اینگونه تبلیغات که متاسفانه با سلامت جان آنها مرتبط است، گرفتار ننمایند.

به گزارش مهر، هفته گذشته رئیس سازمان غذا و دارو از مرگ سه ایرانی بر اثر استفاده از داروی لاغری خبر داده بود.

 


3510874
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است