استانی 11:24 - 30 فروردین 1393
تبریز/
مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش قابلیت جذب کودهای شیمیایی، عدم شستشوی کودهای ازته و در واقع عدم آلودگی آب های زیرزمینی از مزایای مصرف کود وِرمی کمپوست عنوان شده است.

احمد بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کود وِرمی کمپوست با افزایش هورمون های رشد، گیاه را وادار می کند که از عناصر فعال شده در محیط ریشه غذا را جذب و عناصر کشت شده را به تدریج آزاد نماید.

وی تشریح کرد: این کود از جمله آلی پوسیده و تجزیه شده است که توسط نوعی از کرم های خاکی تولید و فرآوری می شود.

بایبوردی ادامه داد: وِرمی کمپوست با توجّه به دانه بندی مناسب، رطوبت و حرارت متعادل و عاری بودن از هرگونه بو دارای وزن مخصوص بالایی است.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: وِرمی کمپوست را می توان به عنوان یک محصول صادراتی با برچسب مناسب که نشان دهنده میزان مواد غذایی موجود در آن است به بازارهای داخل و خارجی عرضه نمود.

وی اظهار داشت: توسعه کشاورزی پایدار با بهره گیری از کود وِرمی کمپوست اقدامی است حیاتی برای حفظ محیط زیست و بقایای خاک که با استفاده از همین منابع طبیعی حاصل خواهد شد.

بایبوردی تاکید کرد: کارشناسان وِرمی کمپوست را حاوی بسیاری از عناصر قابل جذب شامل ازت، فسفر، پتاسیم، منیزیم، آهن، روی و منگنز می دانند.
 
 
انتهای پبام/س

3517048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است