ورزشی 07:40 - 08 شهریور 1394
محمد نوری تازه یکی، دو ماهی است که به قطر رفته اما به شدت دلتنگ فوتبال ایران است. کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس گرچه این روزها بازوبند کاپیتانی مسیمیر را بر بازو بسته است منتهای مراتب فوتبال قطر آن شور و هیجان لازم را ندارد و...

مهاجم پرسپولیس جایش اروپاست
به گزارش افکارخبر، در همین راستا با محمد نوری تماس گرفتیم که در پی از نظرتان می‌گذرد.



بازی اخیر پرسپولیس تهران مقابل فولاد خوزستان در اهواز را دیدی؟

بازی را از طریق تلویزیون دیدم و لذت هم بردم. البته پرسپولیس در چند هفته گذشته هم شایستگی پیروزی را داشت ولی اسیر اتفاقات شد. این بار جلوی فولاد مزد زحماتش را گرفت.



تو جزو کسانی بودی که همواره حتی در قطر هم از تیم برانکو دفاع می‌کردی.

هم بازیکنان پرسپولیس را می‌شناسم و هم برانکو را. او یک مربی فوق‌العاده است که از دانش بالایی برخوردار است. من در آن چند ماهی که با برانکو کار کردم، متوجه شدم برنامه دارد. همه ما می‌دیدیم پرسپولیس چشم‌نواز و تماشاگرپسند بازی می‌کند و فقط روی بدشانسی است که نتیجه نمی‌گیرد. باید به این تیم زمان داد.



فکر می‌کنی در صورت زمان دادن به این تیم، برانکو می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟

چرا که نه؟! پرسپولیس مربی بزرگی بالای سرش است. بازیکنان خواهنده و باانگیزه‌ای هم دارد و از همه مهم‌تر هواداران بامعرفت دارد. این پرسپولیس اگر حمایت شود و کمی هم تمرکز داشته باشد، می‌تواند حداقل سهمیه آسیا را بگیرد. من یکی که به این تیم خیلی امیدوارم.



خیلی مطمئن حرف می‌زنی.

باز هم می‌گویم به این تیم ایمان دارم. البته شما رسانه‌ها هم خیلی می‌توانید به پرسپولیس کمک کنید. حمایت از فوتبال زیبا و هجومی می‌تواند باعث رشد کیفی فوتبال ایران شود.



پس از بازی با فولاد خوزستان، همه از مهدی طارمی به عنوان ستاره پرسپولیس نام بردند در حالی که خودش معتقد است ستاره نیست.

مهدی طارمی در بازی با فولاد خوزستان همه کار کرد. دو تا گل زد و یک پنالتی هم گرفت که خراب شد. بدون شک ستاره بازی بود. با این حال مهدی جوان بااخلاق و مأخوذ به حیایی است. او همواره از شهرت فراری است و امیدوارم همین‌طور از غرور پرهیز کند. مهدی تا همین الان هم ستاره بوده است.



قرار بود مهدی طارمی به قطر برود. آیا می‌توانست در این کشور موفق باشد؟

به نظر من فوتبال قطر به درد مهدی طارمی نمی‌خورد!



چرا؟!

(با لحنی جدی) مهدی طارمی باید به فکر اروپا باشد. او از پتانسیل بالایی برخوردار است و نه تنها در مسابقات بلکه در تمرینات پرسپولیس هم عالی بود و حسابی باعث آزار مدافعان روبه‌روی خود می‌شد. ما کمتر مهاجمی در ایران داریم که در کنار تکنیک و سرعت خود، از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشد. مهدی طارمی این توانایی‌ها را توأمان دارد و به همین خاطر می‌گویم باید در اروپا بازی کند.



زمانی که در ایران توپ می‌زدی، پنالتی‌زن اول پرسپولیس بودی و حالا با جدایی تو، این تیم با بحران زدن ضربات پنالتی مواجه شده است.

پنالتی زدن به خودی خود سخت است و در پرسپولیس دوبله سخت است! هر بازیکنی که پشت توپ می‌ایستد، به ۱۰ جا فکر می‌کند. همین افکار مختلف باعث برهم خوردن تمرکز پنالتی‌زن می‌شود و...



این افکار سراغ تو هم می‌آمد؟

به هر حال طبیعی است. من هم چند پنالتی برای پرسپولیس زدم که بدترین خاطره‌ام خراب کردن پنالتی در دربی بود. تا مدت‌ها درگیر آن ضربه بودم و حتی تصمیم گرفتم چند سال پنالتی نزنم. خیلی سخت است در دربی پنالتی بزنی. فکر خراب شدن احتمالی ضربه، واکنش تماشاگران، عکس‌العمل مربی، همه و همه در صدم ثانیه سراغ آدم می‌آید و من هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیستم.



پس چه شد که دوباره وقتی پشت ضربه پنالتی ایستادی، موفق شدی؟

آمادگی ذهنی بالایی داشتم. سعی می‌کردم تمرکز کامل داشته باشم. قبل از زدن ضربه پنالتی، یک نفس عمیق می‌کشیدم و از همه مهم‌تر آنکه با خودم دائم می‌گفتم توپ من گل می‌شود!



یعنی همین کافی بود؟

نمی‌دانم ولی از نظر روانی خیلی به من کمک می‌کرد. دیگر به خراب شدن فکر نمی‌کردم. همواره افکار مثبت در سرم بود و گل شدن و شادی تماشاگران پرسپولیس را در ذهن خودم مرور می‌کردم. نمی‌دانم همین‌ها کافی است یا نه ولی هرچه هست، باید آمادگی ذهنی برای گل شدن توپ حداقل در ذهن بازیکن وجود داشته باشد.



به نظرت چه کسی باید پنالتی‌های پرسپولیس را بزند؟

این نظر برانکو است که چه کسی پشت ضربه پنالتی بایستد. فکر می‌کنم کسی باید مأمور زدن ضربه پنالتی در پرسپولیس باشد که استرس کمتری داشته باشد. آرامش و خونسردی یک بازیکن نقش به‌سزایی در موفقیت ضربه پنالتی دارد.



در مسیمیر هم پنالتی‌زن اول هستی؟

نه، من پنالتی‌زن اول مسیمیر نیستم. ما اینجا یک مهاجم برزیلی داریم که خیلی خوب پنالتی می‌زند و سرمربی هم گفته پنالتی‌ شد، او بزند.



مشکلی نداری؟

نه، چه مشکلی؟ ما در فوتبال حرفه‌ای باید تابع نظر سرمربی باشیم چرا که او هم مسئولیت دارد و هم دلش بیشتر برای تیم می‌سوزد، وانگهی جوابگوی نتایج هم خودش است.



خبر داری که سه بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی دعوت شدند. نظری نداری؟

شنیدم رامین رضاییان، امید عالیشاه و مهدی طارمی به تیم ملی دعوت شده‌اند و هر سه هم لیاقت دعوت به تیم ملی را دارند. رامین و مهدی که در گذشته هم به تیم ملی دعوت شده بودند و امید عالیشاه هم حقش بود که پارسال به پیراهن تیم ملی برسد. امید مزد زحمات و بازی‌های کم‌نقص و یکنواخت خود را گرفت و در مجموع برای هر سه بازیکن آرزوی موفقیت می‌کنم.



اینکه خودت دعوت نمی‌شوی، اعصابت را به‌هم نمی‌ریزد؟

اصلاً و ابداً! این تشخیص کارلوس کروش است و به آن احترام می‌گذارم. همین جا هم از ته دل می‌گویم برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم و دعا می‌کنم هند و گوام را راحت شکست داده و در مرحله بعدی هم با پشت‌سر گذاشتن رقبا، به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه پیدا کنیم.



مصاحبه‌ای از تو خواندیم که از قول ژاوی گفته بودی ستاره سابق بارسا از گرمای قطر نالیده است.

بله، بنده خدا از اروپا به اینجا آمده و هنوز نتوانسته با گرمای شدید قطر کنار بیاید. من به عنوان کاپیتان مسیمیر با ژاوی که کاپیتان السد بود، اول بازی دوستانه دست دادیم و لحظه‌ای خوش و بش کردیم.



شنیدیم ژاوی هنوز هم آماده است.

چه‌جور هم! ژاوی دو گل به ما زد تا تیمش در این دیدار تدارکاتی ۵ بر ۳ مقابل ما برنده شود.



همه بازیکنان السد بودند؟

ملی‌پوشان السد نبودند ولی باز هم السد تیم گردن‌کلفتی است. ژاوی هم نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه داد و ثابت کرد هنوز تمام نشده است. البته ما هم تیم تازه لیگ برتری شده و جوانی هستیم.



دوست نداشتی عضو این پرسپولیس که خیلی هم زیبا بازی می‌کند، باشی؟

پرسپولیس بدون من هم راه خود را می‌رود. انصافاً این پرسپولیس دوست‌داشتنی است و خوشحالم جوانان باانگیزه و خوبی دارد.



راستی در قطر با آندرانیک تیموریان هم کری‌های آبی و قرمز دارید؟

نه به آن صورت، الان هم که آندو به عنوان کاپیتان تیم ملی به ایران آمده است و برای او هم آرزوی موفقیت می‌کنم.



دلت برای چه چیزی در ایران تنگ شده است؟

برای همه چیز تنگ شده است. فوتبال ایران خیلی با اینجا فرق می‌کند.



برای خبرنگاران ایرانی دلت تنگ نشده است؟

ما در پرسپولیس عادت داشتیم هر روز سر تمرین هوادار و خبرنگار ببینیم. تلفن‌مان مرتب زنگ می‌خورد و سر مسابقات هم تماشاگران سنگ تمام می‌گذاشتند. دلم برای همه این‌ها تنگ شده اما به هر حال فوتبال حرفه‌ای این مسائل را هم دارد.



بسیار خب، سؤالات ما به پایان رسید. حرف ناگفته‌ای نداری؟

به همه دوستان خبرنگار و بچه‌های خبرورزشی سلام برسانید.


6977152
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است