بین‌الملل 07:50 - 06 آذر 1393
تهران - ایرنا - روحانی: روحیه ایستادگی در جامعه بر گرفته از روحیه شهدا است/ مرندی: بهداشت و درمان نقش اساسی در عدالت اجتماعی دارد/ تبصره های بودجه 94 در دومین جلسه فوق العاده هیات دولت بررسی شد/ لاریجانی: تمدید مذاکرات هسته ای تصمیم عاقلانه ای بود/ شورای عالی فضای مجازی با مظاهر جنگ نرم در فضای سایبری برخورد قاطع کند/ طرح صهیونیست های افراطی برای سلب تابعیت فلسطینیان/ روسیه: داعش نصف قاچاق هرویین اروپا را در دست دارد/ از جمله عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی



**********



** تهران - ایرنا- رییس جمهوری در آستانه روز نیروی دریایی و در دیدار با خانواده شهید فرشاد پاسدار، با بیان اینکه روحیه ایستادگی در جامعه برگرفته از روحیه شهدا است، گفت: شهدا برای دفاع از وطن، ملت و حراست از آب های ایران اسلامی جان خود را فدا کردند.



** تهران- ایرنا- رییس جمهوری شهدای هسته ای را مظهر مقاومت و ایستادگی در راه توسعه، عظمت و سربلندی ملت ایران دانست و گفت: به فضل الهی باوجود همه مانع تراشی دشمنان، ضمن حفظ همه دستاوردهای شهدای عزیزمان بویژه شهدای عرصه علم و فناوری، از همه گردنه ها عبور کرده و به پیروزی خواهیم رسید.



** تهران- ایرنا- دومین جلسه فوق العاده هیات دولت برای بررسی تبصره های بودجه سال 1394 کل کشور عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست رییس جمهوری برگزار شد.



** زنجان - ایرنا - عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: اصولگرایان مقلد رهبری هستند و در راه خدمت رسانی به نظام اسلامی فقط از ولایت فقیه تبعیت می کنند و به هیچ کس دست بیعت نداده اند.



** تهران - ایرنا - مدیرعامل ایرنا گفت: بسیج، نسخه عملی تعالیم اسلامی در وجود یک انسان است که انقلاب اسلامی ایران این الگو را محقق کرد و به سایر کشورها صادر کرد.



** یزد - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی بسیج را ستون محکم دفاع از انقلاب دانست و گفت: حرکت امام (ره) در تاسیس بسیج بر اساس یک ایده و احساس مسوولیت نسبت به انقلاب بود.



** شهرکرد - ایرنا - سعید زیبا کلام استاد دانشگاه تهران گفت: ایران تنها قدرتی است در جهان که در مقابل آمریکا ایستاده است.



** قم- ایرنا- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای، حمله رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ 'عیسی قاسم' از علمای بحرین را محکوم کرد.



** مشهد - ایرنا - رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: هشت میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی طی چهار سال در حوزه مدیریت تولید و مصرف آب هزینه می شود.



** شیراز-ایرنا –رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت :تامین بهداشت ،درمان و زیر مجموعه های پزشکی سهم عمده ایی در ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه دارد.



** مشهد-ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور گفت: شورای عالی فضای مجازی با مظاهر جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان در فضای سایبری با قاطعیت برخورد کند.



** مشهد – ایرنا– قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: دستاورد بزرگ مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 اثبات این مساله به جهان بود که ایران قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد.







اخبار خارجی



**********



** تهران - ایرنا - کمبود پول نقد در دست مردم به دلیل فعال نبودن عابر بانک ها در شرق اوکراین، ساکنان این منطقه را بشدت نگران کرده است.



** اسلام آباد – ایرنا – 'علامه محمد نواز عرفانی' یکی از شخصیت های برجسته اهل تشیع پاکستان، شامگاه چهارشنبه در پایتخت این کشور و از سوی گروهی از افراد مسلح ناشناس هدف چند گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.



** دهلی نو - ایرنا- یک فروند هواپیمای بدون سرنشین از نوع 'هیرون' نیروی هوایی هند بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در 40 کیلومتری شهرک 'بوج' در منطقه مرزی کاچ در ایالت گجرات سقوط کرد.



** نیویورک- ایرنا- معاون دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تاریخ دهه های اخیر شاهد نمونه های زیادی از خشونت و وحشیگری علیه اقلیت های قومی و مذهبی بوده است، دفاع از حقوق این اقلیت ها و مقابله با خشونت علیه آنها را یک وظیفه جهانی دانست.



** تهران – ایرنا – منابع آگاه روز چهارشنبه به رویترز گفتند که قطر به طور پنهانی و محرمانه اردوگاهی را برای آموزش تروریستهای به اصلاح میانه روی مخالف دولت سوریه در منطقه ای بیابانی، تاسیس کرده است.



** تهران -ایرنا - 'زیاد النخاله' معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به مفاد توافقنامه قاهره، ما را به سمت درگیری جدید با این رژیم سوق خواهد داد.



** تهران - ایرنا - رئیس جمهوری مصر که به پاریس سفر کرده گفت: گردشگران فرانسوی نباید از سفر به مصر هراس داشته باشند.



** مسکو-ایرنا- هکرهای مخالف دولت اوکراین اسنادی را در رابطه با حمایتهای نظامی پنهانی آمریکا از اوکراین و تحویل تسلیحات به این کشور فاش کردند.



** تهران -ایرنا - حیدرالعبادی نخست وزیر عراق با اشاره به آزادی مناطق 'جلولا'، السعدیه'در استان دیاله، برادامه حملات تا نابودی گروه تروریستی داعش و پاکسازی کامل خاک این کشور از لوث تروریستها تاکید کرد.



** تهران- رسانه های آلمانی اعلام کردند، وزیر کشور آلمان می خواهد کارت شناسایی اسلام گرایان افراطی و خشونت طلب را برای جلوگیری از پیوستن آنها به گروه تروریستی داعش، دستکم 6 ماه ضبط کند.



** پکن- ایرنا- دولت چین با توجه به برنامه آمریکا برای استقرار سیستم دفاع ضدموشکی پیشرفته در کره جنوبی، تاکید کرد که این اقدام، به روابط پکن و سئول زیان های شدیدی خواهد زد.



** تهران- ایرنا- مقام های افراطی رژیم صهیونیستی در ادامه فشار علیه فلسطینان و اعراب ساکن اراضی اشغالی، درصدد تصویب طرحی برای سلب تابعیت از آنان به بهانه های مختلف هستند.



** تهران- ایرنا- نظامیان رژیم صهیونیستی پنج فلسطینی را در بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری رود اردن به اتهام حمله به نیروهای این رژیم دستگیر کردند.



** نیویورک- ایرنا- کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از باراک اوباما خواستند با احترام به موازین و استانداردهایی که آمریکا در رابطه با رعایت حقوق بشر و شفافیت و مسئولیت پذیری مقرر کرده است، گزارش کاملی از شکنجه زندانیان سیاسی از سوی ماموران سازمان سیا در این کشور منتشر کند.



** لندن – ایرنا - یک دادگاه جنایی انگلیس روز چهارشنبه برای اولین بار، دو برادر انگلیسی سوری تبار را به دلیل حضور در یک اردوگاه تروریستی در سوریه و به همراه داشتن گلوله جنگی به زندان محکوم کرد.



** مسکو-ایرنا- ویکتور ایوانف رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش نیمی از کل قاچاق هرویین به اروپا را در اختیار دارد.



ایرانم **1004** 3404

انتهای پیام /*


5281055
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پیرامون همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت که وزیر امنیت داخلی این رژیم تنها با یک کلمه «اسرائیل را مضحکه دنیا کرد.»
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توئیت یک‌کلمه‌ای بن‌گویر وزیر امنیت ملی صهیونیست‌ها که نوشته بود؛ דרדל׳ה! در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که چهار فرد و دو نهاد صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است