علمی فناوری 06:10 - 20 فروردین 1399
سرپرست "دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد" اعلام کرد
سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه چهاربرنامه علمی در حوزه‌های مراقبت، درمان، دهان و دندان و صنایع غذایی تحت نظارت دبیرخانه پایش آزاد در حال تدوین است، از برنامه این دانشگاه برای ورود جدی به عرصه تولید فرآورده‌های گیاهی خبر داد.

چهار برنامه علمی دانشگاه در حوزه تحقیقات علوم پزشکی/تولید فرآورده‌های گیاهی در دستور کار

دکتر عباس احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب تولید علم تعریف می‌شود، گفت: یکی از سیاست‌های معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد، تبدیل و تغییر رویکرد بخشی از پایان‌نامه و رساله‌ها به رویکرد تولید محصولات و خدمات فناورانه است؛ این محصولات دانش‌بنیان و خدمات، ارزش‌گزاری شده و امتیاز آن‌ها در قالب رتبه و نمره فارغ‌التحصیلی به دانشجویان تخصیص پیدا می‌کند.

وی درباره حمایت‌های دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از فناوران و محققان صاحب ایده، اظهار کرد: قالب این حمایت‌ها شامل استقرار فناوران و محققان صاحب ایده در مراکز رشد سلامت دانشگاه، حمایت از حضور هسته‌ها و واحدهای فناور درنمایشگاه‌ها و فن بازارها، معرفی فناوران به مراکز شتاب‌دهی فناوری، رایزنی با مرجع ذی‌صلاح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت اخذ مجوزهای لازم است.

چهار برنامه علمی دانشگاه آزاد در حوزه تحقیقات علوم پزشکی

سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با اولویت‌های پژوهشی‌ حوزه پزشکی تعیین شده در این دانشگاه، توضیح داد: چهاربرنامه علمی در حوزه‌های مراقبت، درمان، دهان و دندان و صنایع غذایی در حال تدوین است. چالش‌های این برنامه‌ها از طریق معضلات و مشکلات کنونی کشور، چالش‌های احصاء شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی(WHO) هستند.

احمدی با تأکید بر آنکه تمام برنامه‌های علمی دانشگاه تحت نظارت دبیرخانه پایش آزاد فعالیت می‌کنند، گفت: هدف از نظام‌نامه پایش دانشگاه آزاد، تجمیع پتانسیل علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای حل مشکلات و معضلات کشور در حوزه علوم پزشکی است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نیازهای پژوهشی مساله‌محور در حوزه سلامت و مأموریت واحدهای دانشگاهی در این حوزه، اظهار کرد: طبق سند آمایش دانشگاه، اولویت‌های پژوهشی هر منطقه آمایشی بر اساس اولویت‌های پژوهش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توانمندی‌های هر منطقه، رشته‌های تحصیلی و موقعیت اقلیمی احصاء شده و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.

ورود جدی به مسأله تولید فرآورده‌های گیاهی، در دستور کار دانشگاه آزاد

سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مورد دیگر ورود جدی به مسأله تولید فرآورده‌های گیاهی است. مقرر شده استان‌ها با توجه به اطلاعات ارسالی و مأموریت ابلاغی در حوزه کشت گیاهان دارویی، پیشنهادات خود در این حوزه نظیر دارو، مکمل، فرآورده و ... یا طرح کسب و کار (BP) در این حوزه را تنظیم کرده و جهت بررسی کارشناسی، به شورای عالی سیاست‌گزاری گیاهان دارویی در این حوزه ارسال کنند.

امکان استفاده محققان از پژوهانه دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری و وزارت بهداشت برای محققان

احمدی درباره گرنت‌های پژوهشی و حمایت‌های مالی دانشگاه آزاد از تحقیقات علوم پزشکی، گفت: در حال حاضر تمامی اعضای هیات علمی در قالب طرح‌های درون دانشگاهی و با رویکرد تولید علم و حل مشکلات، به فعالیت پژوهشی مشغول هستند و از سوی دیگر، اعتبار و پژوهانه نیز به اعضای هیأت علمی اختصاص می‌یابد. محققین علاوه بر امکان استفاده از پژوهانه، امکان استفاده از پژوهانه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز دارا هستند.

انتهای پیام


10474837
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس در حال تدوین است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است