اقتصادی 08:15 - 08 آذر 1393
وزیر بازرگانی پاکستان:
وزیر بازرگانی پاکستان گفت پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در دولت فعلی پاکستان تکمیل خواهد شد.

به گزارش عیارآنلاین به نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز، خرم دستگیرخان، وزیر بازرگانی پاکستان گفت، خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در دوره دولت فعلی پاکستان تکمیل خواهد شد.

صادرات گاز به پاکستان

وی که پنجشنبه شب در مراسمی که توسط اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان ترتیب داده شده بود سخنرانی می کرد گفت، دو دولت ایران و پاکستان در حال همکاری برای ارتقاء همکاری های تجاری، سرمایه گذاری و ارتباطات بین دو کشور هستند. وی افزود، دولت پاکستان خواهان تقویت ارتباطات در زمینه های انرژی، ریلی، جاده ای، بانکی و حتی تلفن همراه با ایران است تا روابط تجاری پایداری بین دو کشور شکل بگیرد.

وزیر بازرگانی پاکستان همچنین گفت، نیروهای بین المللی روابط ایران و پاکستان را مثبت نمی بینند، بنابراین باید برای موفقیت دو کشور سیستمی ایجاد شود که بتواند روابط اقتصادی بین دو همسایه را بدون ایجاد مزاحمت سایر کشورها توسعه دهد. دستگیر خان ادامه داد، دولت پاکستان در حال کار بر روی جاده کویته- زاهدان است که در آینده به کریدور ترانزیتی چین-گوادر متصل خواهد شد.

وی افزود، یک نهاد بنادر زمینی در پاکستان ایجاد شده است تا مبادلات تجاری با کشورهای همسایه را از طریق زمینی توسعه دهد. وی افزود، ساخت یک گذرگاه زمینی نیز در مرز تفتان و کویته تحت بررسی است. به گفته وزیر بازرگانی پاکستان، حرکت بسیار خوبی بود که در جریان سفر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به تهران در اواسط سال جاری میلادی، رهبران دو کشور در مورد سرعت گرفتن کار در مورد توسعه روابط اقتصادی و تجاری توافق کردند.

وی گفت: «در جریان این سفر، رهبران دو کشور همچنین در مورد برداشته شدن موانع مبادلات تجاری بین دو کشور توافق کردند.» وی عزم خود را برای تبدیل توافقنامه تجاری فعلی بین دو کشور به یک موافقتنامه تجارت آزاد در آینده اعلام کرد. دستگیر خان افزود، یک سیستم حقوقی پرداخت ها ایجاد شده است و کار بر روی آن ادامه دارد. وزیر بازرگانی پاکستان تصریح کرد، دولت پاکستان از سرگیری مبادلات تجاری (با ایران) را در شروع سال جدید به تجار هدیه خواهد کرد.

منبع : تسنیم


5291663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرابورس ایران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای جزئیات عرضه عمده سهام کنترلی سرخابی‌ها را منتشر کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در بسیاری از نقاط کشور از یکم تا ۶ اردیبهشت ماه شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی گفت: نرخ فرونشست در بسیاری از مناطق کشور با توجه به افزایش حجم برداشت آب‌های زیر زمینی به ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق ابلاغیه سازمان توسعه تجارت ایران، ارز نیمایی از چند ردیف تعرفه پارچه‌های رومبلی، رویه و پرده‌ای وارداتی حذف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: صنعت تایر در سال جاری ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رضایی گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهر با دستور وزیر راه وشهرسازی با امکانات کامل تحویل داده می‌شود و هیچ واحدی بدون تجهیزات به بهره‌برداری نمی‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: فردا ۲ اردیبهشت نوزدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مطابق روال همیشه برگزار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است