فرهنگی‌هنری 14:44 - 06 اسفند 1396
اعلام آمار عکس و پوستر تئاتر فجر ۳۶
نشست رسانه ای بخش عکس و پوستر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور دبیر جشنواره، دبیر بخش عکس و پوستر و مدیر اجرایی بخش عکس در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

حضور چهره های مطرح خارجی در جمع داوران/ کتاب منتشر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای بخش عکس و پوستر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر امروز یکشنبه ۶ اسفند با حضور فرهاد مهندس پور دبیر جشنواره سی و ششم، امیر اسمی دبیر بخش عکس و پوستر و مهدی آشنا مدیر اجرایی بخش عکس در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

امیر اسمی در این نشست به ارائه گزارش آماری از هر بخش و هیأت داوران این بخش ها پرداخت. وی درباره بخش مسابقه پوستر گفت: از میان ۵۷ نفر شرکت کننده با ۱۸۲ اثر، در نهایت ۵۷ نفر با ۱۶۶ اثر به بخش نهایی مسابقه پوستر راه پیدا کردند. مجید بلوچ، سابینا ابرهلتسر از هلند، آیشه گل الیزر از ترکیه، مارکوس وایسبک از آلمان، پارسو آباشی، رضا عابدینی، سیام اتتاریا از تایلند، امیر اسمی، سباستین کوبیتسا از لهستان، جواد آتشباری و علی باقری هیأت داوران این بخش را تشکیل داده اند.

وی درباره بخش تبلیغات تئاتر نیز توضیح داد: این بخش برای اولین بار در جشنواره تئاتر فجر مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته می شود. در این بخش ۷۶ اثر وارد بخش مسابقه شدند و انوشیروان میرزایی، حبیب رضایی، بهنود الله وردی نیک، آرش وفاداری و محسن ولیحی هیأت داوران بخش تبلیغات تئاتر هستند.

طبق اعلام دبیر بخش عکس و پوستر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نشست «برندینگ و هویت بصری در تئاتر» و «پرسونال برندینگ» نشست های مدنظر برای بخش برندینگ و هویت بصری در تئاتر این دوره از جشنواره هستند.

در ادامه مهدی آشنا مدیر اجرایی بخش عکس جشنواره سی و ششم تئاتر فجر نیز توضیح داد: بر خلاف دبیران ادوار گذشته بخش عکس و پوستر جشنواره تئاتر فجر که با صنف گفتگو نمی کردند، با عکاسان و صنف عکاسان تئاتر تعاملات و گفتگوهایی داشتیم. در بخش عکس امیر اسمی پیشنهاد برگزاری بخش عکس پشت صحنه تئاتر را داد که برای اولین بار برگزار می شود.

وی اظهار کرد: جشنواره تئاتر فجر به صورت بین المللی برگزار می شود و قطعا عکس و پوستر هم باید به صورت بین المللی ارزیابی شود. در هیچ کجای دنیا عکاسی تئاتر به اندازه ایران جدی گرفته نمی شود و به این اندازه هم عکاس تئاتر ندارند.

آشنا در ادامه با اشاره به حضور ۹۷ عکاس با ۴۶۵ عکس در بخش مسابقه عکس جشنواره سی و ششم تئاتر فجر، افزود: محمود کلاری، سیف اله صمدیان، دین فن می پر از هلند، اختر تاجیک، ماریا فلکنو از انگلستان، رابرت کتو از استرالیا، مسعود پاکدل، ابراهیم سیسان، اندریا بوکالینی از ایتالیا، ماچی زاکشفسکی از لهستان و بنده داوران این بخش را تشکیل داده ایم.

به گفته وی در بخش عکس پشت صحنه تئاتر نیز ۲۰ عکاس با ۷۶ اثر حضور دارند و ابراهیم سیسان، مصطفی قاهری، کاوه کرمی، شکوفه هاشمیان و سارا ساسانی داوران این بخش هستند.

در بخش دیگر این نشست، فرهاد مهندس پور دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یادآور شد: همانطور که قبلا گفتم مدیران تمام بخش های جشنواره به صورت مستقل عمل کردند و در این بخش هم روند همینگونه بود.

وی تأکید کرد: نظرمان ابن بود با جدا کردن بخش هایی که آمادگی جدا شدن از جشنواره را دارند، جشنواره تئاتر فجر را به سمت ۲ بخشی شدن ببریم. مستقل شدن این بخش ها باعث گسترش پیدا کردن شان می شود، همچنین می توان برای آنها به درستی برنامه ریزی کرد.

سپس امیر اسمی درباره نحوه داوری بخش عکس و پوستر این دوره از جشنواره تئاتر فجر، اظهار کرد: تعداد بالای داوران در هر بخش از سلیقه ای برخورد کردن جلوگیری می کند ضمن اینکه از تمام روند داوری و آرا مستندنگاری می شود و داوری ها بر اساس سیستم امتیازدهی است.

وی در پایان درباره کتاب این بخش از جشنواره نیز گفت: کتاب این بخش نیز با کمی تأخیر منتشر می شود.


9691335
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است