فرهنگی‌هنری 20:18 - 21 فروردین 1399
مدیرعامل خانه موسیقی با تأکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت معیشیتی هنرمندان موسیقی در شرایط کنونی که کشور با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، از مسئولان درخواست کرد که به این مسأله رسیدگی و از این هنرمندان حمایت کنند.

دغدغه مدیرعامل خانه موسیقی برای وضعیت معیشیتی هنرمندان در دوران کرونا

به گزارش ایسنا، حمیدرضا نوربخش که به پویش «مشاهنر» پیوسته است، همچنین وعده داد که ۱۹۰۰ هنرمند عضو خانه موسیقی را به همراهی با این پویش و ارائه آثار هنری برای مردمی که این روزها در خانه‌هایشان سختی قرنطینه را تحمل می‌کنند، ترغیب کند.

پویش «مشاهنر» با هدف کمک به ارتقای سلامت روان جامعه از اوایل فروردین ماه آغاز شد و در جریان آن جمعی از هنرمندان با صدور بیانیه‌ای از مشارکت حداکثری خود در ۱۰۰ روز آینده برای تولید آثار هنری در فضای مجازی در روزهای خانه‌نشینی خبر دادند.

نوربخش که در برنامه «به خانه برمی‌گردیم» شبکه تهران صحبت می‌کرد، همچنین گفت: همه ما در جامعه هنری جزو مردم و عاشق و همراه مردم هستیم و زمانی که مشکلی پیش می‌آید، باید کمک کنیم که از آن عبور کنند. جامعه هنری همیشه نشان داده که در همه عرصه‌ها در کنار مردم است و دلش برای مردم و کشور می‌تپد. اکنون باید کمک کنیم تا از این بحران جهانی عبور کنیم.

او همچنین اظهار کرد که از اعضای خانه موسیقی خواسته می‌شود تا در این شرایط آثاری را برای خوب سرگرم کردن مردم ضبط کنند و امید که مردم هم مشارکت می‌کنند و در خانه می‌مانند.

 

مدیرعامل خانه موسیقی در پایان صحبت‌هایش به معیشت کنونی هنرمندان پرداخت و گفت: شرایط فعلی ضمن این که برای همه مردم سخت است، برای جامعه هنری هم سخت است. اکنون فعالیت‌های موسیقی از جمله کنسرت و آموزش که منبع درآمد افراد این حوزه بود، تعطیل شده است. هنرمندان موسیقی نواحی در روزهای پایانی سال شرایط بدی را گذراندند. از دولت و مسئولان می‌خواهم که از این بخش هم حمایت کنند تا هنرمندان بتوانند با دلی گرم در کنار مردم باشند و آثاری را برای آنها تولید کنند.

در ادامه این برنامه با قاسم رفعتی نیز تماس گرفته و از او خواسته شد که در این چند روز یکی دو کار حتی بدون ساز در خانه برای مردم بسازد که بهره ببرند.

رفعتی هم در ادامه گفت: از خدا می‌خواهم به پرسنل بیمارستان‌ها سلامتی و اجر دهد.‌

پویش مشاهنر همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز شد و جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف اعلام کردند که برای مردمی که شرایط قرنطینه خانگی و سختی احتیاط در برابر شیوع ویروس کرونا را تحمل می‌کنند، به تولید و انتشار عام آثار هنری‌ می‌پردازند. موسسه هنرمندان پیشکسوت از حامیان این پویش است. تاکنون امضای ۵۰۰ هنرمند در رشته‌های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی کشور برای پیوستن به پویش مشاهنر جمع شده است.

برنامه «به خانه برمی‌گردیم» در روزهای اخیر دقایقی از آنتن خود را به این پویش اختصاص داده و در این راستا با هنرمندانی چون علی نصیریان، ایرج راد، داوود گنجه‌ای، مجید مظفری، پرویز پورحسینی و ... گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام


10477489
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲،برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: مرمت بخشی از حرم شاه عبدالعظیم را در دستور کار داریم و طی ۶ ماه آینده مرمت آن انجام می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است