استانی 03:25 - 16 اسفند 1393
تبریز؛
مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ساخت و توسعه واحدهای صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مزایای متعددی از جمله اشتغال زایی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، دسترسی به این محصولات در غیر فصل تولید، ارزش افزوده در محصول و ارزآوری را به دنبال دارد.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: عدم تنوع در تولید، افزایش قیمت تمام شده صنایع غذایی به دلیل افزایش قیمت محصولات کشاورزی، فرسودگی دستگاهها، کاهش کیفیت و فعالیت های زیرزمینی را از عمده مشکلات صنایع غذایی و عامل بازدارنده صادرات تولیدات صنایع تبدیلی است.

وی تصریح کرد: رونق بخشیدن به صنایع تبدیلی و تکمیلی مستلزم سرمایه گذاری در این صنعت بوده که رشد اقتصادی و توسعه همه جانبه بخش کشاورزی را نیز در پی خواهد داشت.

برنو ادامه داد: استفاده از تکنولوژی های جدید در صنعت غذایی نه تنها موجب حفظ بخش اعظم ضایعات می شود بلکه آنها را به مواد مفید و قابل مصرف برای صادرات تبدیل کند.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: عواملی نظیر نقدینگی، ارتباط با صنایع همراه و سرمایه گذاری، مشکلاتی را برای این بخش به وجود آورده است.

برنو تاکید کرد: اگر می خواهیم ارتباط مستقیمی بین صنایع کشاورزی تبدیلی و تکمیلی ایجاد کنیم باید نسبت به افزایش سرمایه گذاری در بخش صنایع کشاورزی اقدام و راهکارهایی برای تشویق و جذب سازی و رفع موانع قانونی، تسهیلات ویژه ای برای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مهیّا کنیم.
انتهای پیام/ز


5987651
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است