گوناگون 20:00 - 08 اردیبهشت 1394
می‌دانیم که فست‌فودها غذاهای ناسالمی هستند ولی با این وجود باز هم به خوردن آنها ادامه می‌دهیم اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که فست‌فودها چه تاثیری بر بدنتان می‌گذارد؟

اثرات زیانبار خوردن همبرگر

پیامبر صلی الله علیه و آله : دو چیز را خداوند در این جهان کیفر می ‏دهد تعدی و ناسپاسی پدر و مادر.





به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، کری گنز نویسنده مقاله‌ها و کتاب‌هایی در زمینه تغذیه و خوراکی‌های سالم توضیح می‌دهد که بعد از خوردن فست‌فودها چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد در بلندمدت چه اثرات زیانباری را به دنبال دارد؟

 

مغز

ماده اصلی همبرگر گوشت قرمز است. گوشت قرمز سرشار از آمینواسیدهاست. این ماده ترشح هورمون سروتونین (هورمون سرخوشی و لذت در مغز) را در بدن افزایش می‌دهد و به همین دلیل در لحظه خوردن همبرگر حس خوشایندی دارید.

 

قلب

گوشت قرمز سرشار از چربی‌های اشباع شده است خوردن غذاهایی که چربی‌های اشباع شده زیادی دارند در بلندمدت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهند و درصد ابتلا به سرطان را نیز بالا می‌برند. همبرگرها نمک زیادی دارند این مقدار نمک باعث می‌شود که بدنتان آب را در خود نگه دارد بنابراین نه تنها احساس می‌کنید که بدنتان پف کرده بلکه قلبتان نیز سخت‌تر کار می‌کند و همین باعث می‌شود که فشار خون شما بالا برود.

 

 

سیستم گردش خون

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد نشان می‌دهد که خوردن فست‌فود در یک وعده غذایی به عروق خونی شما آسیب می‌رساند. با گذشت زمان، چربی‌های اشباع شده در گوشت قرمز، میزان چربی خون را نیز بالا می‌برند. اما از طرفی گوشت قرمز سرشار از آهن، ویتامین B۱۲ و زینک است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

قندخون

کربوهیدرات خالص موجود در همبرگر به سرعت هضم می‌شود و قند خون را بالا می‌برد و در بلندمدت خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نیز به همراه دارد.

 

استخوان‌ها و ماهیچه‌ها

در گوشت قرمز پروتئین زیادی یافت می‌شود که بلافاصله تبدیل به انرژی شده و به ساختن استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما نیز کمک می‌کند.

 

وزن

فست فودها کالری زیادی دارند. کالری اضافی شما را چاق می‌کند و بدنتان در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی قرار می‌گیرد.

 

ساعت 24 /2021


6281424
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است