استانی 14:14 - 01 مهر 1397

پلیس همراه اولیاء و مربیان و دوست دانش آموزان است

سرهنگ علی عارف نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همه ساله با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس در ماه مهر، فصل جدیدی از دفتر زندگی برای خانواده ها ودانش آموزان رقم می خورد. شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزانی که با فضای مدرسه آشنا هستند، با شور و نشاط وصف‌ناپذیری همراه است. به‌طور قطع می‌توان گفت بیشتر از مسائل مربوط به درس و مدرسه، سلامتی و امنیت کودکان برای خانواده‌ها اهمیت دارد.

وی افزود: این واقعیت را نمی توان انکار کرد که کودکان همواره در معرض آسیب‌ و تهدید قرار دارند. اگر چه آسیب‌پذیری کودکان هم در فضای خانه و هم محیط خارج از خانه محتمل است؛ اما تا زمانی که آنان در خانه به سر می‌برند، زمینه دلواپسی پدران و مادرانشان کمتر خواهد بود.

این مقام انتظامی بیان کرد: در همین راستا پلیس مأموریت دارد به منظور افزایش احساس امنیت دانش آموزان، ضمن ارتقاء سطح ایمنی جامعه و پیشگیری از اتفاق های ناخوشایند، با اتخاذ تدابیر لازم امنیتی، انتظامی و شد آمدی بستر لازم برای ایجاد محیطی امن و توأم با آرامش خاطر را برای دانش آموزان و خانواده آنان فراهم آورد.

وی ابراز داشت: به همین منظور پلیس طرح های متعددی را با همکاری سایر دستگاه ها و نهادها اجرایی کرده است تا بتواند محیطی امن توأم با آرامش برای دانش آموزان در مسیرهای تردد روزانه فراهم آورد و تسهیلات شدآمدی را با هدف کاهش ضریب آسیب پذیری آنان ایجاد کند.

 فرمانده انتظامی زاهدان تأکید کرد: پیشگیری و جلوگیری از مزاحمت های خیابانی و برقراری تعامل و همکاری با مسئولان آموزش و پرورش و سایر دستگاه های متولی از دیگر اهداف پلیس در ایام بازگشایی مدارس و سال تحصیلی است.

وی با اشاره به برخی تهدیدات پیش روی دانش آموزان و دانشجویان گفت: کنجکاوی و عدم آشنایی خانواده ها با مواد مخدر صنعتی و قرص های روانگردان و آسیب ها و اثرات مخرب مصرف آنها باعث می شود تا برخی از دانش آموزان و دانشجویان فریب تبلیغات رنگارنگ سودجویان را بخورند و به دام اعتیاد بیفتند.

سرهنگ عارف نژاد بیان کرد: توزیع اقلام ضد فرهنگی به منظور منحرف کردن دانش آموزان، ایجاد مزاحمت های خیابانی، بروز تصادفات و رخدادهای ناگوار در مسیرهای تردد، اطراف مدارس و مراکز آموزشی از جمله دیگر آسیب های اجتماعی است که ممکن است محصلان را تهدید کند.

وی تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه و نکات پیشگیرانه و همکاری والدین و دانش آموزان با پلیس می تواند در پیشگیری از بسیاری جرائم تاثیرگذار بوده و امنیت اجتماعی پایدار را به همراه بیاورد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه اگر وسیله نقلیه ای در مسیر تردد دانش آموزان ایجاد مزاحمت می کند شماره پلاک آن را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند ادامه داد: باید به دانش آموزان بیاموزیم با افرادی که از آنها شناخت کافی ندارند معاشرت و دوستی نکنند.

سرهنگ عارف نژاد خاطرنشان کرد: والدین باید با همکاری و مشورت مدیران مدارس نسبت به تعیین سرویس های دارای مجوز دانش آموزان اقدام کنند.

وی از شهروندان خواست از توقف بی مورد خودرو در مقابل مدارس که احتمال ایجاد مزاحمت برای سایرین را دارد خودداری کنند و ادامه داد: در صورتی که والدین محترم مجبور به سرویس دهی فرزندان خود باشند دقایقی زودتر از منزل خارج شوند تا با شتاب و عجله رانندگی نکنند.

فرمانده انتظامی زاهدان در پایان گفت: از مدیران و والدین محترم خواهشمندیم به توصیه ها و هشدارهای پلیسی توجه کنند و هرگونه موارد مشکوک را در حوزه مسئولیت نیروی انتظامی با پلیس در میان بگذارند تا قبل از آنکه خدای ناکرده فرزندان عزیزمان دچار آسیب شوند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.


9916197
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است